تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه از طالبان حمایت می‌کند

ژنرال ارشد آمریکایی و فرمانده نیروهای ناتو در اروپا به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: به دلیل مبارزه طالبان با نیروهای ناتو و سربازان آمریکایی، روسیه از این گروه در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش «صدای آمریکا»، ژنرال «کورتس سکاپاروتی» فرمانده نیروهای ناتو در اروپا به مجلس سنای آمریکا گفت: روابط روسیه با طالبان افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، این ژنرال ارشد آمریکایی با تاکید بر لزوم پیروزی در جنگ افغانستان اظهار کرد: در 16 سال گذشته بیش از هزار و 400 سرباز آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شده‌اند.

وی افزود: احتمالا روسیه علاوه بر حمایت از طالبان، این گروه را تجهیز می‌کند.

از سویی هم ژنرال «جان‌نیکلسون» فرمانده نیروهای ناتو و سربازان آمریکایی در افغانستان نیز به کمیته مجلس سنای آمریکا ماه گذشته گفته بود که روسیه از گروه طالبان در افغانستان حمایت می‌کند که این اظهارات، واکنش صریح مقامات روسی را نیز در پی داشت.

«ضمیرکابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان و از مسئولان وزارت خارجه روسیه، اظهارات ژنرال نیکلسون مبنی بر حمایت روسیه از طالبان را بی‌اساس خوانده بود.

مقامات و نمایندگان افغان نیز در گذشته روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرده‌اند اما اخیرا مقامات روسی در دیدار حنیف اتمر از مسکو اطمینان داده‌اند که تماس روسیه با طالبان فقط به منظور تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح صورت گرفته است.

مشاور شورای امنیت افغانستان نیز پس از دیدار با «لاوروف» و سایر مقامات روسی اعلام کرد که موضع روسیه در قبال طالبان به موضع دولت افغانستان نزدیک است.

با وجود اینکه مقامات روسیه در نشست آتی مسکو که با محوریت افغانستان برگزار می‌شود، حضور آمریکا را مهم دانسته اما اظهارات تند ژنرال‌های آمریکایی می‌تواند مانع همکاری روسیه و آمریکا در افغانستان شود.

از سویی هم حنیف اتمر مشاور شورای امنیت افغانستان گفته بود که روسیه و آمریکا بهتر است به منظور برقراری ثبات و صلح در افغانستان به صورت مشترک تلاش کنند.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه از طالبان حمایت می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..