تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح جدید سنای امریکا برای تشدید تحریم‌های ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز؛ گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنای امریکا طرحی را برای تشدید تحریم‌های ایران به دلیل آزمایش موشک‌های بالستیک و دیگر فعالیت‌های غیرهسته‌ای ارائه کرده است.

به موجب این طرح - که روز پنج‌شنبه از جانب 14 سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه از جمله اعضای بلندپایۀ کمیتۀ روابط خارجی سنا مطرح شد – هر فرد فعال در برنامۀ موشکی ایران و افرادی که با آنها داد و ستد می‌کنند، در فهرست تحریم قرار خواهند گرفت.

بر اساس این طرح ضدایرانی جدید، دولت امریکا موظف است دارایی هر فرد یا نهادی را که فعالیتش ناقض تحریم‌های تسلحیاتی سازمان ملل علیه ایران است، مسدود کند.

انتظار می‌رود نمایندگان امریکایی این تحریم‌ها را تا پیش از نشست کمیتۀ روابط عمومی امریکا و اسرائیل (آیپک) که قرار است از یکشنبه شروع شود، به تصویب برسانند.

باب کروکر، رابرت منندز، مارکو روبیو، بن کاردین و تام کاتن از جملۀ سناتورهایی بودند که در تدوین این طرح نقش داشتند.

منندز، سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی، این طرح به نوعی نوشته شده است که با توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تداخلی نداشته باشد.

ایران و گروه 1+5 در تاریخ 23 تیر 1394 بر سر برجام به توافق دست یافتند و این توافق از 26 دی 1394 اجرایی شد. بر اساس برجام، ایران با محدودسازی برنامۀ هسته‌ای خود در ازای لغو تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای موافقت کرد.

دولت امریکا در ماه فوریه و در واکنش به آزمایش موشکی موفقیت‌آمیز ایران، تحریم‌های جدیدی را وضع کرد و این آزمایش را نقض برجام خواند.

تهران با رد ادعاهای واشنگتن تأکید دارد برنامۀ موشکی آن صرفاً جنبۀ دفاعی داشته و ناقض هیچ کدام از قطعنامه‌های سازمان ملل نیست.

وزارت خزانه‌داری امریکا با هدف تشدیدها فشارها در قبال برنامۀ موشکی ایران 13 فرد و 12 نهاد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح جدید سنای امریکا برای تشدید تحریم‌های ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..