تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عارف: نگذاشتم انصار حزب‌الله کلاس درس دکتر سروش را تعطیل کند/نامه حمایت از ناطق را امضا نکردم

عارف: نگذاشتم انصار حزب‌الله کلاس درس دکتر سروش را تعطیل کند/نامه حمایت از ناطق را امضا نکردم

بخش‌هایی از گفت‌وگوی محمدرضا عارف به این شرح است:

*اعتقادم دارم ملت ایران ملتی اصلاح طلب است و دست کم در یک قرن گذشته این موضوع را نشان داده‌اند که دغدغه‌هایشان اصلاحات است.

*در سال ۷۶ روسای دانشگاه‌ها طوماری را در حمایت از آقای ناطق امضا کردند و یکی از دوستان که امروز سمت بالایی در امور اجرایی دارد بارها اصرار کرد که من هم آن را امضا کنم ولی  من به عنوان رییس دانشگاه تهران آن را امضا نکردم زیرا معتقد بودم جایگاه رییس دانشگاه جایگاهی نیست که از یک کاندیدا حمایت کند، حال آن کاندیدا هر که می‌خواهد باشد. من به عنوان رییس دانشگاه تهران نه جانب آقای ناطق نوری را که بسیاری پیگیری می‌کردند تا حمایت کنم، نگه داشتم و نه جانب آقای خاتمی را که ارتباط بسیار نزدیک و دوستانه‌ای با هم داشتیم. امروز هم همین اعتقاد را برای جایگاه روسای دانشگاه‌ها دارم.

*به نظر من اتفاق کوی دانشگاه باید برای دلسوزان نظام یک هشدار می‌بود که اگر رقابت را از یک حدی فراتر ببرند و به منافع ملی بی توجه باشند ممکن است کار از دستمان خارج شود و یک بحران جدی را به وجود بیاورد. نمی‌خواهم فرد یا گروه خاصی را محکوم و این موضوع را چماقی برای کوبیدن بر سر رقیب کنم. متاسفانه ما به جای اینکه از این مسائل تجربه کسب کنیم از آن برای تخریب رقیب استفاده می‌کنیم. این مسائل بیانگر این است که ما حفظ نظام را آسان می‌گیریم و گاهی از منافع ملی غافل می‌شویم و منافع جناحی را مد نظر داریم که این‌ها می‌توانند مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند. قطعاً در این قبیل حوادث توجه جدی به منافع ملی و امنیت ملی در حل آنها بسیار مؤثر است و باید مدنظر قرار گیرند.

*در دوره‌ای که من رییس دانشگاه تهران بودم انصار حزب الله شکل گرفت و می‌خواستند جلوی برخی جلسات و از جمله کلاس‌های دکتر سروش در دانشگاه را بگیرند ما طوری برخورد کردیم تا این موضوعات تبدیل به بحران نشود و هیچ جریانی هم نتوانست مانع تدریس دکتر سروش در دانشگاه شود.

*در خصوص علت رای آوری بالای آقای خاتمی در سال ۸۰ ، به نظر من مهم‌ترین دلیل عملکرد دولت و ویژگی‌های اخلاقی و صداقتی بود که ایشان با مردم داشت. این موضوع حتی مهم‌تر از عملکردش بود. عملکرد اقتصادی که خودش را نشان داده بود و مثبت بود و با نفت 8-7 دلار کشور را اداره کردیم و ذخایر استراتژیک را از چند روز به چند ماه رساندیم. اما به نظر من صداقت و ویژگی‌های اخلاقی او بود که رأی بالایی برای او در دور دوم آورد. آقای خاتمی برای دور دوم انگیزه چندانی برای آمدن نداشت و مشکلات و گرفتاری‌ها دولت خسته‌اش کرده بود اما آمد و قابل پیش بینی بود که استقبال بیشتری از او شود.

29212




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عارف: نگذاشتم انصار حزب‌الله کلاس درس دکتر سروش را تعطیل کند/نامه حمایت از ناطق را امضا نکردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..