تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای دو پروژه کلان ملی هوافضا در سال 96/ اعلام مهمترین برنامه‌های کلیدی سازمان هوافضای کشور

همایون صدر معاون سازمان فضایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مهمترین برنامه‌های کلیدی این سازمان طی امسال، بیان کرد: همزمان با توسعه فناوری‌های نوین، اجرای دو پروژه کلان ملی همچون خرید ماهواره مخابراتی و سنجش از دور در راس اولویت‌های کشور برای تامین نیاز‌های ماهواره‌ای قرار گرفت.  
 
وی با اشاره به رایزنی‌های یک ساله با غرب بدای تامین و ساخت ماهواره مخابراتی ایران، گفت: با توجه به اینکه همزمان با ساخت، انتقال تکنولوژی نیز باید به کشورمان منتقل شود، هنوز جواب قطعی از مخاطب غربی برای ساخت این ماهواره مهم نگرفته ایم و بنابر این اگر در زمینه همکاری با سازنگان غربی به نتیجه نرسیدیم در‌های همسایگان شرقی به رو یمان بسته نیست.  
 
معاون سازمان فضایی کشور، تاکید کرد: علاوه بر اقدامات مذکور جلسات مربوط به ماهواره سنجش از دور نیز با عقد قرارداد ساخت با روسیه به پایان رسیده و مراحل اجرایی آن از امسال آغاز میشود که در کنار آن دوره‌های آموزشی کنترل این ماهواره نیز از سال جاری برای آموزش ۵۰ نفر کارشناس برگزار می‌شود.  
 
صدر با بیان امضای توافق نامه بزرگترین پروژه کلان ملی برای پایش زمین‌های کشاورزی نیز، افزود: این پروژه با قرارگیری در سند برنامه ششم توسعه، با هدف پیشگیری و کاهش خسارات محصولات کشاورزی با حضور کارشناسان سازمان هوا فضا و مشارکتهای بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های صنعتی کشورمان در قالب ۸ بخش مختلف طی سال ۹۶ رسما به اجرا می‌رسد.  
 
وی ادامه در خصوص تکمیل پروژه‌های عمرانی و علمی نیمه کاره سازمان فضای به عنوان مهمترین برنامه‌های کلیدی این سازمان، ادامه داد: طبق این برنامه فاز دوم نخستین مرکز ملی داده‌های فضایی کشور طی ۶ ماهه نخست سال جاری به بهره برداری می‌رسد، پروژه‌ای که تاکنون با ۹۰ درص پیشرفت در مراحل پایانی کار‌های ساختمانی و جمع آوری آرشیو قرار دارد.  
 
معاون سازمان فضایی ایران، تصریح کرد: فاز اول مرکز ملی داده‌های فضایی با ایجاد آزمایشگاه‌های ویژه سنجش از دور و تست کلیه سنجنده‌ها در ماهدشت ساخته شده و فاز دوم آن نیز برای راه اندازی بزرگترین و نخستین آرشیو ۴۰ ساله اطلاعات و داده‌های فضایی در دست ساخت قرارگرفت که طی امسال تمام تاسیسات لازم برای اتمام ساخت آن نیز خریداری میشود.  
 
صدر اظهار داشت: علاوه بر بدنامه‌های مذکور تما ایستگاه‌های زمینی برای کنترل ماهواره هایمان تجهیز شده اند و به دنبال آن‌ها پروژه‌های خرید ماهواره‌های مربوطه نیز امسال اجرایی میشود.  
 
انتهای پیام /



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای دو پروژه کلان ملی هوافضا در سال 96/ اعلام مهمترین برنامه‌های کلیدی سازمان هوافضای کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..