تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آتش سوزی در قدیمی ترین مسجد بالکان

قدیمی ترین مسجد بالکان درشهر' دی دی موتیخوس' واقع در شمال یونان به دلایل نامعلومی دچار حریق شد و بخش عمده آن درآتش سوخت.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از آتن، رسانه های خبری یونان از شمال این کشور گزارش دادند که در نیمه های شب مسجد ' با یزید' واقع در شهر دی دی موتیخوس دچار آتش سوزی شد.

بنابر این گزارش آتش به سرعت در تمام ساختمان این مسجد گسترش یافت و بخش اعظم این مسجد که یکی از قدیمی ترین مسجد های بالکان به شمار می رود، تخریب شد.

'ماریا ولزاکی' معاون وزیر فرهنگ یونان برای بازدید و بررسی خسارات وارده به این مسجد روز پنجشنبه به شمال یونان سفر کرد و پس از بررسی محل آتش سوزی اعلام کرد: این مسجد یکی از آثار تاریخی است و مسئولیت مرمت و حفظ بناهای تاریخی به عهده وزارت فرهنگ یونان است.

وی در ادامه با ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: وزارت فرهنگ یونان تمام هزینه های باز سازی این مسجد و بنای تاریخی را تامین خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه های خبری و مجازی یونان، 'منروپل دمسکنوس' نماینده اسقف اعظم یونان ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در این مسجد طی بیانیه ای گفت: این بنای تاریخی متعلق به بشریت و یکی از مهمترین و قدیمی ترین مساجد منطقه بالکان است.

وی همچنین ضمن ابراز تاسف و همبستگی با مسلمانان افزود: مسلمان و مسحیان این منطقه سال هاست که بصورت مسالمت آمیز و بردادرانه باهم زندگی می کنند و آموزه های ادیان الهی نیز تعلیمات خود را بر داشتن زندگی مسالمت آمیز همه انسان ها متمرکز کرده اند.

وی ضمن دیدار با ' خجی عثمان' مفتی شهر دی دی موتیخوس و ابراز تاسف خود به خاطر حادثه تلخ آتش سوزی در این مسجد، گفت: کلیسای ارتدکس یونان در کنار همشهریان مسلمان خود است و این کلیسا خدمات خود را در حد توان برای باز سازی این مسجد تاریخی را ارایه خواهد کرد.

گفتنی است که مسئولان امنیتی شهر دی دی موتیخوس هنوز علت رخداد آتش سوزی در این مسجد را رسماً اعلام نکرده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آتش سوزی در قدیمی ترین مسجد بالکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..