تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواشناسی فروردین ۹۶ : سیل و طوفان در این استانها

با توجه به اینکه سفرهای نوروزی آغاز شده است، بسیاری از مردم می خواهند از اخبار لحظه به لحظه آب و هواشناسی فروردین ۹۶ اطلاع یابند. پورتال وهاران در این مقاله جدیدترین اخبار هواشناسی فروردین ۹۶ را برای شما عزیزان منتشر می کند.

احتمال بروز طوفان و سیلاب در ۲ روز آینده

سازمان هواشناسی کشور با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور، درباره لغزندگی جاده های کوهستانی، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه ها در پنجشنبه و جمعه هشدار داد.

این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد پنجشنبه (سوم فروردین ماه) بارش برف و لغزندگی جاده در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، نواحی کوهستانی مرکزی، زنجان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و خراسان شمالی رخ می دهد.

نیمه جنوبی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات و جاده های کوهستانی دامنه های شمالی و جنوبی البرز در شمال استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و جاده های کوهستانی گیلان و مازندران نیز با بارش برف و لغزندگی جاده روبروست.

همچنین در استان ایلام و شمال و شرق خوزستان وقوع طوفان تندری (وزش باد شدید، تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلاب مسیل ها و رودخانه ها) پیش بینی می شود.

* جمعه (چهارم فروردین ماه)

فردا در استان های کردستان، همدان، نواحی کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، مناطق شمالی خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش برف و لغزندگی جاده پدیده غالب است.

جمعه بارش برف در نواحی کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان و دامنه های البرز در مازندران و تهران نیز ادامه می یابد.

ساکنان هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام نیز جمعه با وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها) روبرو می شوند.

پیش بینی می شود بارش برف در جاده های کوهستانی شمالغرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی شود.

با توجه به این موارد، توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدام های لازم صورت گیرد.

پنجشنبه نیمه غربی خلیج فارس و جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

از این رو، توصیه می شود تردد شناورهای سبک با احتیاط انجام شود.

 آسمان سراسر ایران از فردا، سه روز بارانی است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:فردا ایران به مدت سه روز بارانی می شود و در بیشتر نقاط کشور باران می بارد.

فریبا گودرزی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید و قوی به کشور، از صبح امروز شاهد بارش قابل توجه در غرب، سواحل شمالی و دامنه های زاگرس خواهیم بود.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی به کشور از روز پنجشنبه، کشور به مدت سه روز بارانی خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز شاهد نفوذ هوای سرد شمالی خواهیم بود که بارندگی ها ابتدا از نوار شمالی و به تدریج شرق و بخش های غرب و جنوب غربی کشور، آغاز می شود و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود و روی مناطق مرتفع رشته کوه البرز نیز بارش برف رخ خواهد داد.

گودرزی افزود: برای ارتفاعات رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی نیز برف پیش بینی می شود.

هواشناسی فروردین 96 : آغاز بارش ها در این مناطق

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواشناسی فروردین ۹۶ : سیل و طوفان در این استانها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..