تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دور همی؛ در سرزمین نینتندو

اگر بگوییم نینتندو سلطان همه بازی های دور همی است دروغ نگفته ایم. اگر ترجیح می دهید یک گوشه از خانه، هر روز تک و تنها بازی کنید و لذت ببرید، شاید انتخاب یک پلی استیشن 4 عاقلانه تر باشد اما اگر دنبال یک تجربه مشترک با اعضای خانواده، دوستان و مهمانانتان هستید، هیچ چیز بهتر از کنسول های نینتندو نیست.

البته منظور این نیست که نینتندو بازی های تک نفره خوبی ندارد و فقط برای سرگرمی های چند دقیقه ای ساخته شده. کنسول های نینتندو تجربه های فراگیری را شامل می شوند و به تجربه های دور همی اهمیت بسیاری می دهند و در عین حال هم بازی های تک نفره معرکه ای دارند (قطعا The Legend of Zelda: Breath of the Wild را فراموش نکرده اید که از دیجیاتو نمره کامل 100 را دریافت کرده؟)

به هر حال، کاری به این نداریم که چه بازی های معرکه ای روی کنسول های نینتندو هستند که می توانید به صورت تک نفره از آن ها لذت ببرید، در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین بازی های دور همی کنسول بازی نینتندو Wii U آشنا کنیم که ساخته شده اند تا از بازی کردن کنار هم لذت ببرید و به جادوی نینتندو ایمان آورید.

Super Mario 3D World و New Super Mario Bros. U

Wii U

شاید بهتر باشد بگوییم همه بازی هایی که ماریو در آن ها ستاره است، تجربه های معرکه ای هستند. نینتندو نسبت به کاراکتر نمادین خود حساسیت بالایی به خرج می دهد و بهترین بازی ها را بر اساس ماریو تولید می کند. شاید فکر کنید همان نسخه که روی میکرو بازی کرده اید کافی است و حالا به اندازه ای بزرگ شده اید که بروید و آنچارتد بازی کنید.

باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید و ماریوها نه تنها تجربه های کودکانه ای نیستند، بلکه به اندازه تمامی بازی های بزرگ چند دهه اخیر روی آن ها کار شده و از هر چه که کم داشته باشند، لااقل طراحی مراحلی دارند که برق از سر شما می پراند.

بازی موبایل که چه عرض کنم، سونی و مایکروسافت هم اگر تمام توان خودشان را روی هم بگذارند احتمالا هیچ وقت نمی توانند در ژانر پلتفرمر، کاراکتری قدرتمندتر از ماریو و بازی هایی بهتر از سری ماریو برای کنسول های خودشان بسازند.

گول ظاهر کارتونی آن ها را نخورید. بازی های ویدیویی سن و سال نمی شناسند. در واقع آنچه که باعث شده شما فیلم یا انیمیشن نبینید و بازی کنید، نقش آفرینی در قالب کاراکترهای خیالی است، و نه گرافیک واقع گرایانه.

زمانی متوجه می شوید ماریوهای نینتندو چقدر سرگرم کننده هستند که 4-5 نفر را پای یکی از این بازی ها می گذارید و می بینید چگونه محو در بازی می شوند.

Super Mario 3D World تجربه ای متفاوت نسبت به عنوان دیگری است که نام آن برده شده. به طور کلی، Super Mario ها شما را در فضایی سه بعدی قرار می دهند تا به گشت و گذار بپردازید، معماهای ساده محیطی را حل کنید و آهسته آهسته به خط پایان نزدیک شوید در حالی که New Super Mario ها یک تجربه دو بعدی هستند (درست مثل همان هایی که قدیم ها بازی می کردیم) اما با گرافیکی چشم نواز.

نکته جالب اینکه برخلاف سوپر ماریو گلکسی، می توانید Super Mario 3D World را با دوستانتان بازی کنید و در محیط 3 بعدی هر مرحله، پیش بروید و باوزر را شکست دهید. دیگر نگوییم که New Super Mario Bros. U چقدر نوستالژیک و معرکه است و دور همی بازی کردن آن چه لذتی دارد.

Nintendo Land

Wii U

نینتندو لند یک تجربه ساده و در عین حال فوق العاده سرگرم کننده است. نینتندو لند تشکیل شده از چندین بازی مختلف که تعدادی از آن ها را می توان به صورت تک نفره بازی کرد و تعدادی دیگر را باید چند نفره انجام دهید.

از آن بازی های تک نفره اش می گذریم و فقط چند نفره هایش را می گوییم. مجموعا، نینتندو لند 6 بازی تیمی دارد که تا حداکثر 5 نفر می توانند در آن ها مشارکت کنند؛ یک نفر گیم پد وی یو را به دست دارد و 4 نفر دیگر هم Wii Mote به دست هستند (بعضی بازی ها به نانچاک هم نیاز دارد که همراه با وی موت ها هست).

زلدا، ماریو، انیمال کراسینگ، لوییجی، متروید و پیکمین، هر کدام تبدیل به مینی گیم هایی شده اند تا آن ها را بازی کنید. اگر عاشق بازی های جنگی هستید، بهترین گزینه برای شما زلدا است. در مینی گیم زلدا، شما نقش چندین سرباز را دارید که یا کمان به دست دارید (گیم پد وی یو) یا با شمشیر مبارزه می کنید (وی موت).

در ماریو که یکی از هیجان انگیزترین بازی ها است، تقریبا باید قایم باشک بازی کنید. یک نفر می دود و فرار می کند، چهار نفر دیگر به دنبال او می روند تا پیدایش کنند. نکته اینجا است که شخص فراری در گیم پد وی یو می تواند موقعیت مکانی چهار نفر دیگر را ببیند اما آن چهار نفر نمی دانند ماریوی فراری کجا است.

مینی گیم لوییجی احتمالا جذاب ترین مینی گیم بازی است. شخصی که گیم پد را در دست دارد، باید در نقش یک روح، چهار نفر دیگر را غافل گیر کند. چهار نفر دیگر در عمارتی تاریک و ترسناک گیر افتاده اند و تنها سلاحشان هم یک چراغ قوه است که اگر روح خبیث در آن گیر بیافتد کارش تمام است.

باقی مینی گیم ها هم ساختاری مشابه با بازی های هم نام خود دارند و تجربه ای فوق العاده سرگرم کننده را در اختیار مخاطب می گذارند که تجربه شان بسیار لذت بخش است. اگر وی یو خریدید، نینتندو لند را به هیچ وجه از دست ندهید.

Game & Wario

Wii U

گیم اند واریو هم چندین مینی گیم ساده ولی فوق العاده جذاب دارد. نمی خواهیم همه آن ها را به شما معرفی کنیم و یک راست به سراغ بهترین آن ها یعنی Islands می روید.

مینی گیم Islands از آن هایی است که برای دفعه اول بازی می کنید، به خودتان می گویید چه چیز چرتی است و وقتی بیشتر و بیشتر در عمق آن فرو می روید متوجه می شوید که چه استرسی را بابت امتیازتان تجربه می کنید.

بازی ساده است، یک سری مهره دارید که با استفاده از یک کمان باید به سوی پلتفرمی روی آب پرتاب کنید. حالا اینکه پلتفرم مورد نظر چه ویژگی هایی داشته باشد، بسته به مُد انتخابی، متغیر است. ممکن است 4 پلتفرم کوچک و متحرک انتخاب کنید و یا شاید هم یک پلتفرم بزرگ که به وزن تعداد مهره ها حساس است.

به نوبت، هر بازیکن مهره هایش را روی پلتفرم پرتاب می کند و با توجه به ناحیه ای که مهره روی آن فرود آمده، امتیازی کسب می کند. مسئله این است که این امتیازها به هیچکس وفا نمی کنند و خیلی زود ممکن است با پرتاب نفر بعدی، یک مهره 100 امتیازی به مهره ای 10 امتیازی تبدیل شود و یا کلا از صفحه بازی به بیرون پرت شود و نابود شوید.

هیجان و لذتی که این بازی به شما در یک دور همی دوستانه منتقل می کند معرکه است. اگر گیم اند واریو را تهیه کردید، یک راست به سراغ مینی گیم Islands بروید و بعدا باقی بازی هایش را امتحان کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دور همی؛ در سرزمین نینتندو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..