تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت ارتباطات به قول خود عمل کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین، درحالیکه ایام نوروز شاهد بیشترین مصرف مردم از شبکه ارتباطی صوت و داده کشور هستیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای تامین نیازهای ارتباطی مردم در این ایام خبر داده بود بطوریکه  مرتضی براری معاون حقوقی و امور مجلس،  به عنوان رییس کارگروه هماهنگی برای ارتباطات نوروزی گفته بود: بیشترین برنامه ریزی و هماهنگی مربوط به چند استان مسافرپذیر مانند مازندران، گیلان، مشهد و خوزستان (با توجه به اعزام اردوهای راهیان نور) است که درجلساتی که با اپراتورهای ارتباطی داشتیم موضوع پوشش حداکثری در این استانها و جاده های منتهی به آنها را با تجهیز سیستم های شبکه و نصب آنتن های BTS سیار، تکلیف کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مهمترین بحث در این بخش مربوط به پوشش تلفن همراه و دیتا برای کیفیت مناسب در ارتباطات صوتی و داده ای است، افزود: براین اساس ستاد تسهیلات نوروزی به ریاست مدیرکل فناوری اطلاعات استانها، تشکیل شد تا علاوه بر نظارت بر کیفیت سیگنال، نسبت به استفاده حداکثری از آنتن های BTS سیار برای برخی راهها که به دلیل ازدحام جمعیت، نیازمند تقویت پوشش دهی است، نظارت کامل صورت گیرد.

براری با اشاره به تمهیدات درنظرگرفته شده برای برقراری شبکه ارتباطی در صورت احتمال بروز حوادث پیش بینی نشده تصریح کرد: برای آمادگی شبکه ارتباطی کشور در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، کشیک شبانه روزی برای مدیران مناطق درنظر گرفته شده است تا رصد کاملی در مورد وضعیت شبکه ارتباطی کشور صورت گیرد.

مهمترین سیاست وزارت ارتباطات افزایش رضایتمندی کاربران است

همچنین محمدرضا فرنقی زاد رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات مهمترین سیاست وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات را افزایش رضایتمندی کاربران عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه در برنامه های خود دو رویکرد اصلی انتفاع کاربران و فعالان حوزه ICT را در برنامه های خود دارد.

تشکیل ستاد نوروزی برای خدمات رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم

علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز از تشکیل ستاد نوروزی حوزه ICT به منظور خدمات‌رسانی و پاسخگویی بهتر و مناسب‌تر به مشترکین اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: گفت: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند با برنامه‌ریزی مناسب در ایام نوروز به ویژه در جاده‌های پر تردد و نقاط سیاحتی و زیارتی مسافرپذیر، نسبت به بهبود وضعیت شبکه و خدمات و همچنین افزایش ظرفیت با استفاده از ایستگاههای متحرک، اقدام کنند.

وی افزود: پیش‌بینی کشیک‌های نوروزی در تمامی بخشهای فنی، نگهداری، تجاری، توسعه، فروش و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب مشترکین و حضور مستمر در دفاتر و نقاط پاسخگوئی در کل کشور با اولویت مکانهای پر تردد توریستی، زیارتی و سیاحتی نیز، از مواردی است که اپراتورها ملزم به اجرای آن هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ایام نوروز مصرف خدمات صوتی، پیامکی و اینترنت مشترکین نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را برای تخصیص ظرفیت مناسب و مدیریت خدمات داشته باشند که البته این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار اپراتورها قرار گرفته و با شناسائی نقاط مرتبط برای بهبود و افزایش ظرفیت و خدمات اقدام کرده‌اند.

وعده ای که وفا شد

حال که سه روز از نوروز می گذرد و دور نخست سفرهای پرحجم نوروزی انجام شده است، شاهدیم که شبکه ارتباطی در کشور باتوجه به زیرساختی که برای آن آماده شده است بدون وقفه ای کاستی در حال ارایه خدمات در سراسر کشور هستند.

اپراتورهای تلفن همراه و همچنین شرکت های اینترنتی نیز بر پایه همین زیرساخت آماده شده و فراهم بودن شبکه ملی اطلاعات توانستند بهتر از سال های گذشته خدمات و پشتیبانی مناسبی را به مردم ارایه دهند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در همین مورد گفت: در طی ایام نوروز با پیش بینی های انجام شده در شهر های زیارتی و پر مسافر اختلال جدی در ارتباطات وجود نداشت و مردم به راحتی توانستند تماسها و پیامک های خود را ارسال کنند.

وی همچنین افزود: ثبت نام رسمی از کاندیداها از روز ۳۰ اسفند شروع شده و تا هفت فروردین ادامه دارد ولی پیش ثبت نام کاندیداهای شورای شهر و روستا از چند هفته قبل از آغاز سال جدید شروع شده بود که از همان زمان زیرساخت های مورد نیاز زیربار قرار گرفتند و تا الان کل نیازمندی ها تامین شده است.

واعظی تصریح کرد: هم اکنون با فراهم آوردن زیرساخت های مختلف، خدمات متنوع ارتباطی در جریان فرایند ثبت نام، تایید صلاحیت، اخذ رای و اعلام نتایج ارایه می شود و سرویس های مختلف ارتباطی در اختیار این فرایندها قرار گرفته اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت ارتباطات به قول خود عمل کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..