تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاهخواران از این منابع پروتئینی غافل نشوید

Herbivore یا به زبان فارسی گیاهخواران به موجودات زنده ای گفته میشود که تغذیه شان از گیاهان است.گیاهخواری یعنی اینکه از مصرف گوشت جانوران جلوگیری کنیم به چند نوع متفاوت انجام میگیرد.در دنیای امروزی گیاهخواران در سراسر جهان وجود دارند و در کشورهایی مانند هندوستان ریشه ای مذهبی و تاریخی دارد.

در صورت گیاهخواری لازم است که به فکر جذب پروتئین کافی نیز باشید. برای پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی بهترین منابع پروتئینی را معرفی می‌کنیم.اگر گیاهخوار هستید و یا به هر علتی گوشت و مواد غذایی حیوانی کمی مصرف می‌کنید باید بدانید اگر حواستان نباشد و به فکر تامین مواد مغذی بدنتان نباشید امکان دارد دچار مشکلاتی مانند کمبود پروتئین و البته ویتامین D، ویتامین B۱۲، کلسیم، امگا۳، زینک (روی) و به خصوص آهن شوید. در صورت گیاهخواری لازم است که به فکر جذب پروتئین کافی نیز باشید. برای پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی بهترین منابع پروتئینی معرفی می‌شوند.

گوجه فرنگی خشک شده

گوجه فرنگی خشک شده یکی از منابع خوب پرتئین است. این ماده غذایی علاوه براینکه سرشار از فیبر است حاوی میزان زیادی پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس، ویتامین K و آهن نیز می‌باشد. در نتیجه می‌تواند علاوه بر افزایش میزان پروتئین بدنتان مواد مغذی خوبی نیز عایدتان کند.

تمپه

تمپه یکی از فراورده‌های سویا است که بیشتر در کشور اندونزی تولید می‌شود. این ماده غذایی منبع فوق‌العاده گوشت برای گیاهخواران است. یک سهم غذایی تمپه در مقایسه با همین میزان گوشت حاوی کمابیش پروتئین یکسانی است. تمپه طعم فندق و قارچ دارد.

ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر بیشتر از ماست معمولی پروتئین دارد. برخلاف بافت خامه ای مانند خود، به همان میزان ماست‌های دیگر کالری دارد. علاوه بر این یک سهم ۱۰۰ گرمی از این ماست حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌کند.

زردآلوی خشک

زردآلوی خشک شده در بین میوه‌های دیگر حاوی بیشترین میزان پروتئین است. این میوه خشک شده طعم ترش و شیرین فوق‌العاده‌ای دارد و منبع خوب ویتامین‌های A، C و فیبرها و پتاسیم محسوب می‌شود.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از منابع فوق‌العاده تامین پروتئین بدن است. البته از آنجایی که این ماده غذایی حاوی چربی زیادی است توصیه می‌شود که در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاهخواران از این منابع پروتئینی غافل نشوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..