تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش عربستان برای بهبود روابط با عراق

ساعت 24-منابع خبری عصر پنجشنبه گزارش دادند که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در دیدار با ابراهیم الجعفری همتای عراقی خود در حاشیه کنفرانس بین المللی علیه داعش در واشنگتن از قصد ریاض برای بخشش بدهی های عراق و بازگشایی خط هوایی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه, عادل الجبیر تاکید کردکه دیدار هیات عراقی از ریاض که 12 مارس انجام شد, برای افزایش همکاری ها میان دو طرف بسیار مثبت بوده است.
وزیر خارجه عربستان در دیدار با ابراهیم الجعفری افزود: عربستان در راستای تحکیم روابط میان دو کشور قصد دارد تا بدهی های پیشین عراق به این کشور را به حالت تعلیق در آورده و خط هوایی میان ریاض به بغداد و نجف را بازگشایی کند.
ابراهیم الجعفری نیز تاکید کرد که عراق همچنان نیاز به کمک های مالی و انسانی و بازسازی زیر ساخت های شهرهای عراق پس از آزادسازی کامل عراق از دست داعش دارد.
در همین حال عباس البیاتی عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اظهار کرد که روابط عراق و عربستان طی هفته های گذشته به ویژه پس از دیدار عادل الجبیر از عراق بهبود یافته است.
روابط عراق و عربستان در ماه های گذشته پس دخالت های ثامر سبهان سفیر پیشین عربستان در امور عراق و درخواست بغداد از ریاض برای تغییر سبهان رو به تیرگی گذاشته بود.
عراق بارها به عربستان نسبت به دخالت های سفیر این کشور در امور داخلی عراق هشدار داد.

ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش عربستان برای بهبود روابط با عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..