تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پهپادهای چینی

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک، پهپادهای چینی باعث گسترش امکانات چین در اقیانوس آرام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  «چاینا دیلی»  شرکت چینی  موشکی — فضایی CASIC- تصمیم گرفت  نقش خود در  تولید و صادرات  پهپادهای بزرگ را  شدت بخشد که از طول پرواز بیشتری برخوردارند.  واسیلی  کاشین  کارشناس نظامی  روسیه  در گفتگویی با « اسپوتنیک» در این خصوص توضیح داد.

تا کنون شرکت « کاسیک» پهپاد های تاکتیکی  خود از سری WJ را در بازار  بفروش می رساند که پهپادهای  ساده ای هستند که توسط  یکی از شعبات شرکت  تولید می شد که به  نام «  آکادمی سوم » معروف است. 

آکادمی سوم « کاسیک»  مسئول  طراحی و تولید  موشک های بالدار  و پهپاداست که در واقع  یاد آور  موشک های  بالدار  چند منظوره مجهز به  تجهیزات  شناسایی  به جای کلاهک هستند.  از آن ها می توان برای  شناسایی  محل  قرار داشتن اهداف، ارزیابی ضربات وارده  استفاده کرد. 

در صورت ضرورت می توان از آن ها به عنوان  تقلید کننده  اهداف هوایی  در زمان تمرینات پدافند هدایی استفاده کرد.  بعضی از انواع آن  را می توان مجهز به کلاهک  کرد و برای وارد کردن ضربه  از آن ها استفاده نمود.

در شرایط جدید  منظور پهپادهای پیچیده شناسایی هستند  که طول پرواز آن ها زیاد است.  چین از  طرح های  جدی در  این جهت برخوردار است.  حدود یکسال پیش  تلویزیون چین  پهپاد Lijian را نشان داد که از نظر شکل ظاهر شباهت زیادی با پهپاد آمریکایی « RQ-170» دارد. اوایل سال 2016 میلادی ، این پهپاد آزمایشات  فشرده هوایی را پشت سر گذاشت.

چند سال پیش، یکی از پهپادهای  آمریکایی RQ-170  در زمان عملیات شناسایی بر فراز خاک ایران  ناپدید شد و بشکل تقریبا سالمی به دست ایرانی ها افتاد.  شاید چینی ها با آن آشنا شدند  و این انگیزه ای برای  ساخت  پهپادهایی از این نوع شد.

ساخت این نوع  پهپادهای شناسایی  که تقریبا نامرئی باشند  و تحویل آن به  نیروهای مسلح،  می تواند  امکانات نیروهای چین  در زمان عملیات جنگی در  اقیانوس آرام را گسترش بدهد.  چینی ها جهت بازداشتن آمریکا از حمله به چین ، حساب خود را روی  انواع مختلف  موشک های  بالستیکی و بالدار  ضد کشتی بنا می کنند. 

مهمترین مسأله  برای این نوع تسلیحات،  وجود وسایلی است که بتواند بطور دقیق محل قرارداشتن هدف را معین کنند. پهپادهایی که زیاد قابل رویت نباشند  با طول پرواز زیاد  می توانند راه حل مناسبی باشند.  بعلاوه موشک های  بالستیکی ضد کشتی  این نوع پهپادها  می توانند خطر بزرگی برای نیروی دریایی دشمن  در بخش غربی اقیانوس آرام باشد.

کم مرئی بودن به معنای  آن است  که این نوع  وسایل هوایی  قادرند  گروه هوایی  ضربتی را کشف کنند و برای مدتی آن را تعقیب  و برای  رادار  ناوهواپیمابر  نامرئی باقی بمانند. این نوع وسایل می توانند  با وسایل مشابه  ساخت شرکت « کاسیک»  از سری « رادوگا» و وسایل ساخت شرکت «  آویک»  از نوع « ایلون»  رقابت کنند.

این نوع پهپادها برای  شرکت در درگیری ها با شدت کم  در نظر گرفته شده اند و  شانس سالم ماندن آن ها در درگیری های شدید  با دشمن  بسیار ناچیز است. از اینرو قدرت صادراتی پهپاد چینی می تواند  محدود باشد.  یکی دیگر از انواع پهپاد های  ساخت شرکت « کاسیک» — پهپادی برای اجرای وظایف در استراتوسفر  و بالاتر از آن است  که احتمالا از امکان ورود به فضای  نزدیک  کیهانی برخوردار  خواهد بود ( ارتفاع بالای 100 کیلومتر). 

این نوع پهپاد  گزینه دیگر  کار روی  انواع جدید راکت های بالدار  و از نوع مافوق صوت را در پیش دارد.  این وسیله هوایی به  عنوان وسیله شناسایی  — اطلاعاتی استراتژیک،  به ارتش خلق چین  معرفی خواهد شد.  استفاده از این سیستم پیچیده  مخارج اضافی زیادی طلب خواهد کرد و  با ریسک های فنی همراه  خواهد بود. از اینرو سرنوشت  این پروژه را نمی توان  « روشن» نامید.

512




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پهپادهای چینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..