تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کم کردن استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

کم کردن استرس کاهش استرس استرس

هر گونه محرکی که بتواند تنش در انسان ایجاد نماید را استرس مینامند.وقتی که فشار احساسی بر روی یک فرد فرود بیاید که تحملش بیش از توان فرد باشد،این مورد را استرس میگویند که البته فشار روانی هم میتواند باشد.استرس از بدترین حالت هایی است که میتواند گریبان گیر انسان شود و کاهش آن تاثیر زیادی بر روی زندگی میگذارد.

هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثر بخشی روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تدوام رفتارهای مراقبی در مادران کودکان دچار بیماری­ های مزمن بود. بدین منظور تعداد 4 مادر حائز کودکانی با بیماری­ های مزمن به شیوه در دسترس از بیمارستان اسدآبادی شهر تبریز انتخاب شده و در هشت جلسه حدوداً 1 ساعته و دو بار در هفته آموزش روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی دریافت نمودند. این پژوهش از نوع طرح آزمایشی تک آزمودنی با استفاده از طرح خط پایه منفرد بود. در این پژوهش به­ منظور جمع­ آوری داده­ های مورد نیاز از پرسش نامه رفتارهای مراقبتی استفاده شد. برای تحلیل نتایج، فرمول درصد بهبودی و اندازه اثر برای بررسی معناداری بالینی تغییرات به کار رفت. از این رو نتایج به ­دست آمده حاکی از تأثیر مداخله روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود رفتارهای مراقبتی است.

تورج هاشمی نصرت آباد، زینب خانجانی، نعیمه ماشینچی عباسی، لیلا راستگار فرج زاده

منبع : فارس نیوز

ارسال شده در 4 فروردین 1396 توسط آقای واحدی با موضوع روانشناسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کم کردن استرس مبتنی بر ذهن آگاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..