تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص سیر شدن نوزاد با شیر مادر

صدای بلعیدن شیر شیر دهی شیر خوردن از سینه شیر خوردن دفع مدفوع

بهتر است بیشتر به تغذیه نوزاد از شیر مادر توجه کنید برخی علائم خبر از عدم دریافت کافی شیر توسط نوزاد خبر میدهند بهتر است به راهنمایی هایی پزشکی در این زمینه دقت کنید تغذیه نوزاد از شیر مادر در رشد وی تاثیرات مهمی خواهد گذاشت .پس به مدت زمان شیردهی به وی و سیرشدن وی از شیر مادر توجه کافی داشته باشید .

شما می توانید مطمئن باشید که کودک شما به اندازه کافی می خورد و خوب تغذیه شده است زمانی که او:

تمایل نشان می دهد و متداولا برای شیر خوردن از سینه بیدار می شود. به صورت ریتمیک می مکد و شیر را قورت می دهد. جلوی گوش های کودک شما به آرامی حرکت خواهد کرد و شما معمولا صدای بلعیدن را خواهید شنید. از هر سینه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر بار شیر دهی شیر می خورد و زمانی که تمام شد سیر می شود. حداقل هر ۱ تا ۳ ساعت طی ۲ ماه اول شیر می خورد. هر ۲ تا ۳ ساعت برای شیر دهی طی دو هفته اول در صورت نیاز کودک خود را بیدار کنید. بعد از ۲ ماهگی, نوزاد شما قادر خواهد بود که سینه شما را سریعتر خالی کند. شیر دهی سپس به دفعات کمتر اتفاق می افتد و بیشتر طول می کشد. به صورت منظم پوشک های کثیف و خیس دارد.

طی چند روز اول زندگی, نوزادانی که شیر مادر می خورند حدود ۳ پوشک خیس در روز دارند. بعد از آن ۶ یا بیش از ۶ پوشک خیس در روز طی ماه اول زندگی دارند. تعداد پوشک هایی که کودک خیس می کند گاهی به سختی مشخص می شود به خاطر اینکه پوشک ها یک بار مصرف به خوبی در جذب رطوبت موثرند.

نوزادانی که شیر مادر می خورند معمولا بعد از هر بار شیر دهی برای حدود ۴ تا ۸ هفته اول مدفوع کمی دارند. در انتهای هفته اول, نوزاد شما ممکن است از ۵ تا ۱۰ مدفوع در روز داشته باشد. این تعداد ممکن است زمانی که کودک شما بیشتر می خورد و طی ماه اول بزرگ می شود کاهش پیدا کند. در ۶ هفتگی, نوزاد شما ممکن است هر روز دفع مدفوع نداشته باشد. این معمولا مشکلی نیست تا زمانی که نوزاد شما احساس راحتی و سلامت کند و در حال رشد باشد و تا زمانی که مدفوع سفت نشده باشد.

با سرعت طبیعی که با افزاییش منظم در وزن, قد و اندازه دور سر مشخص می شود رشد می کند. نوزاد شما باید سالم و شاد با تون عضلانی خوب, پوست سالم و رنگ شاداب به نظر بیاید. بیشتر مادرها بعد از چند هفته اول شیر دهی بشتر مطمئن می شوند که نوزاد آنها خوب می خورد. این معمولا مدتی طول می کشد تا روتین برقرار شود. شما یاد می گیرید که به سیگنال های تغذیه ای کودک خود پاسخ دهید و متوجه آنها باشید.

نسخه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص سیر شدن نوزاد با شیر مادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..