تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برزیلی ها بدون پله هم قهرمان شدند

انتخاب شيلی به عنوان ميزبان اين رقابت‌ها مخالفت‌های زيادی عليه فيفا بر انگيخت، چراکه این کشور از هيچ نظر(ورزشگاه، شبکه حمل و نقل، اقامت) توانايی برگزاری پيکارهای مهمی مانند جام جهانی را نداشت.

56 تیم در مرحله مقدماتی این رقابت ها  شرکت کردند که از این نظر رکورد محسوب می شد و فرانسه و سوئد دو تيم مدعي دوره قبل از دور رقابت‌ها حذف شدند.

شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، چکسلواکی، انگلیس، اتحاد جماهیر شوروی، آلمان غربی، ایتالیا، مجارستان، اسپانیا، یوگسلاوی، بلغارستان، کلمبیا، مکزیک، سوئیس 16 تیم نهایی شرکت کننده در جام جهانی شیلی بودند.

در نهایت برزیل با برتری 4 بر 2 مقابل شیلی میزبان این رقابت ها و چکسلواکی با پیروزی 3 بر یک برابر یگوسلاوی به فینال رسیدند.

17 ژوئن 1962 برزیل و چکسلواکی با قضاوت نیکولای لاتیشف، داور اهل شوروی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان "آیرنور موریرا" با گل های "آماریلدو"، "زیزو" و "واوا" با نتیجه 3 بریک حریف خود را شکست دادند تا "سلسائو" به دومین قهرمانی متوالی خود در جام جهانی دست یابد. تک گل شاگردان "رودولف ویلتاچیل" را هم "ژوزف ماساپوست" به ثمر رساند. شیلی هم با برتری یک بر صفر برابر یوگسلاوی در جایگاه سوم ایستاد.

89 گل در 32 بازی این جام به ثمر رسید تا میانگین 2/78 گل به ازای هر بازی ثبت شود.

892173 نفر هم با حضور در چهار ورزشگاه شیلی تمام دیدارهای این جام را از نزدیک تماشا کردند.

آقایی میر // خوانده شده /// 4 فروردین /// جام جهانی 1962/ برزیلی ها بدون پله هم قهرمان شدند

فلورین آلبرت(مجارستان) گارینشا و واوا (برزیل) والنتین ایوانوف(شوروی) دراژان یرکوویچ(یوگسلاوی) و لیونل سانچز(شیلی) با چهار گل مشترکا عنوان آقای گلی این رقابت ها را کسب کردند . گارینشا برزیلی همچنین جازه بهترین بازیکن جام ششم را به دست آورد. 

ديدارهای متعددی در مرحله نخست اين جام نظير شوروی سابق و يوگسلاوی، شيلی و ايتاليا و آلمان غربی و سوييس با درگيری فيزيکی شديد ميان دو تيم همراه بود.

برزیلی ها در حالی به قهرمانی جام جهانی رسیدند که برخلاف دوره قبلی این مسابقات تنها در دیدار افتتاحیه مقابل مکزیک از "پله" استفاده کردند.

آقایی میر // خوانده شده /// 4 فروردین /// جام جهانی 1962/ برزیلی ها بدون پله هم قهرمان شدند

برای نخستين بار در تاريخ جام جهانی، فوتبال چهره کريه خود را نشان داد. هفتمين دوره رقابت‌های جام جهانی شاهد برگزاری يکی از زشت‌ترين ديدارهای تاريخ اين مسابقات بين دو تيم ايتاليا و شيلی بود که سپس "نبرد سانتياگو" نام گرفت.

اين بازي با اخراج دو ايتاليايی و شکستن بينی ديگری با هوک چپ بازيکن شيلياييی همراه بود.

"جورجی فرينی" که از سوی "کن استون" داور انگليسی مسابقه کارت قرمز گرفته بود به زور توسط پليس به بيرون از زمين برده شد. در جريان اين بازی پليس مجبور شد سه بار مداخله کند و يک بار هم هر دو تيم را از زمين بيرون کشيد.

ویژه عید/ جام جهانی 1962/ برزیلی ها بدون پله هم قهرمان شدند

په له ستاره رقابت های سال ‎ 1958سرانجام با تشديد مصدوميتش در مصاف با چکسلواکي کاملا نيمکت‌نشين شد، اما برزيلی ها با رهبری گارينشا و زاگالو در داخل زمين و با اين که کمتر از دوره قبل قدرت ويران کنندگي داشتند، توانستند به مرحله يک چهارم نهايی راه يابند.

نقطه اوج اين پيکارها ديدار يک چهارم نهايی بود که ميزبان، تيم شوروی سابق را ‎ 2بر یک شکست داد تا تمام کشور برای جشن و پايکوبی به خيابان‌ها سرازير شوند.

چک‌ها در مرحله نخست اين پيکارها مقابل برزيل بدون گل متوقف شده بودند و حتی به شکل معجزه آسايی مجارستان را در يک چهارم نهايی شکست دادند.

اين تيم در مصاف با همه حريفانش گل نخست را می زد، اما اين بار برزيل به فاصله دو دقيقه گل تساوی را به ثمر رساند و با به ثمررساندن دو گل ديگر قهرمانی را به چنگ آورد. ‎ 9تن از بازيکنان تيم قهرمان دوره قبل در اين بازی هم حضور داشتند.

نکات جالب جام جهانی 1962

ویژه عید/ جام جهانی 1962/ برزیلی ها بدون پله هم قهرمان شدند

تیم شوروی سابق 4 بر 1 از تیم کلمبیا جلو بود، اما در حالی که یک ساعت از مسابقه گذشته و به نظر می‌رسید چیزی تا پیروزی قاطع آنان نمانده، تیم کلمبیا طی ‎ 9دقیقه توفانی روزگار "لو یاشین" معروف به عنکبوت سیاه را واقعا سیاه کرد تا به تساوی دست یافت. 

اهمیت این موضوع وقتی بهتر درک می‌شود که بدانیم یاشین بهترین دروازه بان تاریخ رقابت‌های جام جهانی نام گرفت و حتی جایزه بهترین دروازه بان جام که در سال ‎ 1994آغاز شد، به افتخار او و عملکرد درخشانش درون دروازه، به نام او معرفی شد. 

در سال ‎ 1962وسلاو ماسک ظرف ‎ 15ثانیه گل چکسلواکی را وارد دروازه مکزیک کرد، اگر چه حریف نهایتا ‎ 1 -3پیروز شد. اما شگفت انگیزترین رکورد را باید به نام "دیوید گوآلتیه ری" بازیکن ‎ 22ساله تیم سن مارینو نوشت که تنها ‎9 ثانیه بعد از سوت آغاز مسابقه در نوامبر سال ‎ 1993به انگلیس گل زد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برزیلی ها بدون پله هم قهرمان شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..