تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سخنگوی دولت ترکیه: نمی گذاریم در شمال سوریه پ.ی.د، جایگزین داعش شود

به گزارش ایرنا، نعمان کورتولموش روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که در صورت حضور حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در شمال سوریه، ارتش ترکیه در عملیات آزادسازی رقه از اشغال داعش شرکت نخواهد کرد.
وی شهر رقه را متعلق به اهالی این شهر دانست و بیان کرد: 95 درصد جمعیت رقه را قوم عرب تشکیل می دهد و نباید پس از آزادسازی آن از اشغال تروریست های داعشی، ساختار جمعیت این شهر تغییر یافته و دیگر گروه های تروریستی جایگزین اعراب بومی شود.
کورتولموش از کشورهای ائتلاف بین المللی مبارزه عیله داعش خواست تا در عملیات آزادسازی رقه از دست داعش، از گروه های مخالف محلی حمایت و استفاده کنند و ترکیه تنها در این صورت از عملیات رقه حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به رایزنی دولت ترکیه با مقامات روسیه و آمریکا در این زمینه گفت: تلاش روسیه و آمریکا برای حمایت از یک گروه با هدف تسلط بیشتر بر میدان نبرد و داشتن دست پر در میز مذاکرات، می تواند به گسترش جنگ سوریه و نیز درگیری میان این دو کشور بینجامد.
وی برقراری صلح در منطقه خاورمیانه را منوط به صلح در سوریه دانست و افزود: اگر کشورها به دنبال صلح جهانی هستند، باید بیش از پیش از روند برقراری صلح پایدار در سوریه حمایت کنند.
سخنگوی دولت ترکیه با اشاره به رایزنی مستمر آنکارا با همه طرفهای صاحب نفوذ در سوریه از جمله روسیه، آمریکا و ایران اظهار کرد: به جای در نظر گرفتن منافع قدرت های خارجی، باید بر اساس خواسته مردم سوریه صلح در این کشور برقرار شود.
به گزارش ایرنا، ترکیه با سوریه نزدیک یک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و همواره نگران است که با حمایت کشورهای خارجی حکومت محلی و خودمختار کردنشین در شمال سوریه شکل بگیرد.
ترکیه همواره حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک اعلام کرده و خواستار قطع ارتباط کشورهای دیگر با این گروه ها شده است.
ترکیه مدعی است که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) با حمایت کشورهای خارجی و پ.ک.ک در صدد تشکیل کشور و یا منطقه مستقل کردنشین در شمال سوریه و جنوب مرزهای طولانی ترکیه با سوریه است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سخنگوی دولت ترکیه: نمی گذاریم در شمال سوریه پ.ی.د، جایگزین داعش شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..