تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان انتظار برای سنجش میزان درک واقعیت‌های کردستان توسط روحانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سفر مقامات کشوری به استان‌ها همواره مورد توجه عمومی و به خصوص نخبگان بوده و انتظار معقول از چنین سفرهایی در مرحله نخست شناخت مشکلات ریز و درشت مناطق مختلف کشور از سوی دست اندرکاران کشور و به خصوص مسئولان و مدیران حوزه اجرایی و در مرحله دوم تلاش حداکثری برای رفع یا به حداقل رسانی این مشکلات است زیرا تنها در صورت تحقق این دو مهم است که می‌توان شائبه پوپولیستی بودن این دید و بازدیدها را رد کرد.

براساس اعلام استاندار کردستان، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 5 فروردین ماه جاری به استان کردستان سفر خواهد داشت و هرچند این سفر از هم‌اکنون واکنش‌های مختلفی را در استان کردستان و به خصوص در میان فرهیختگان و کنشگران اجتماعی استان به دنبال داشته و اغلب با انتقادات تند و بعضاً با دیدی مثبت بدان نگریسته شده است اما به هرحال باید در مجموع، این سفر را به فال نیک گرفت.

پرداختن به زوایای مختلف سفر تا زمانی که انجام نشود نه ممکن است و نه شرط انصاف، اما باید گفت که دو سناریوی کلی را می‌توان برای این مراجعه دوباره رئیس جمهور به کردستان محتمل دانست؛ اول اینکه جناب آقای دکتر روحانی میزان موفقیت دولتمردان منصوب خود در کردستان برای عمل به وعده‌های داده شده به مردم استان پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری و جلوتر از آن در دور اول سفر خود به استان را ارزیابی دقیقی کرده است ـ که امیدواریم این‌گونه باشد ـ و سخنان تازه‌ای برای گفتن در کردستان دارد.

دوم اینکه خدای نکرده قصد ایشان از سفر به کردستان تنها اسقاط وظیفه بوده و با بسنده کردن به گزارش‌های معمول اداری از پایین به بالای دولتمردان، بی‌خبر از وضعیت استان تنها به افتتاح چند پروژه ـ که میزان اهمیت آنها پس از اتمام سفر توسط این رسانه بررسی خواهد شد ـ بسنده کرده و همچون سفر پیشین بدون برآورده کردن انتظارات حداقلی و به حق مردمی که بیش از 70 درصد آرای خود را به صندوق رای ایشان ریختند، کردستان را ترک خواهند کرد.

اما لازم است جناب آقای دکتر روحانی بدانند که بی‌شک کردستان 96 با کردستان 92 و 94 بسیار متفاوت است؛ متأسفانه از یک سو عملکرد منصوبان دولت یازدهم در کردستان از دید غالب مردمان آگاه این دیار که با شور و اشتیاق به ایشان رأی دادند بسیار ضعیف بوده به‌طوری که اکنون پروژه‌هایی که برای افتتاح از سوی رئیس جمهور پیش‌بینی شده به صورت جدی توسط کارشناسان استان به چالش کشیده و با عرض پوزش برخی از آنها به هیچ وجه در حد افتتاح توسط یک رئیس جمهور دیده نمی‌شوند.

و از دیگر سو نشانه‌های تحقق شعارهای انتخاباتی و در پیش‌ گیری رویه اعتدالی و همراه با تدبیر برای ایجاد امید در میان مردم که اقبال عمومی به ایشان را در پای صندوق رأی در پی داشت به هیچ‌وجه ملموس و در حد انتظار نبوده است.

قضاوت درخصوص انتخاباتی بودن این سفر در کمتر از دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را به آینده موکول کرده و این حق را برای بالاترین مقام اجرایی کشور جهت سفر به هر نقطه از این سرزمین پهناور را محفوظ دانسته و برای آن احترام قائلیم اما امیدواریم جناب آقای دکتر روحانی در سفر پیش رو حداقل از مردم کردستان به دلیل تمامی وعده‌ها و تصمیمات اشتباه منصوبان‌شان در کردستان عذر تقصیر خواسته و قول جبران مافات دهند چه تنها در این صورت است که می‌توانند به بخشش مردمان رئوف دیار اصالت و فرهنگ و جبران بخشی از ریزش آرای خود در استان کردستان امیدوار باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان انتظار برای سنجش میزان درک واقعیت‌های کردستان توسط روحانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..