تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیه کاردار روسیه را احضار کرد

ایرنا- وزارت امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه برای اعلام اعتراض خود در پی کشته شدن یک سرباز ترکیه ای در مرز این کشور با سوریه کاردار سفارت روسیه در آنکارا را احضار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که یک نظامی ترکیه در منطقه مرزی ریحانلی واقع در استان حاتای در جنوب این کشور در پی تیراندازی از خاک سوریه کشته شده است.

گفته می شود این تیراندازی از منطقه تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.

ی.

د) و پ.

ک.

ک انجام شده است.

حسین مفتی اوغلو سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: آنکارا انتظار دارد که روسیه به اوضاع حساس موجود توجه کند و کاردار سفارت روسیه نیز برای اعلام نارضایتی درباره این مساله احضار شده است.

وی افزود: بر اساس توافق با روسیه، مسئولیت کنترل حوادث در منطقه یاد شده در خاک سوریه بر عهده روسیه است.

وی به خبرنگاران گفت: حضور حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.

ی.

د) در عملیات تحت رهبری آمریکا برای بازپس گیری رقه در سوریه از دست گروه تروریستی داعش غیر قابل قبول است و نیروهای ترکیه ای آماده همکاری با نیروهای ائتلاف ضد داعش هستند.

ترکیه با سوریه حدود 910 کیلومتر مرز مشترک دارد و به علت حضور عوامل تروریستی در دو سوی مرز به خصوص در خاک سوریه، همواره درگیری های مرزی در منطقه رخ می دهد.


کلید واژه ها: ترکیه - سوریه - وزارت امور خارجه - روسیه - سخنگوی وزارت امور خارجه - منطقه - ستاد کل نیروهای مسلح - تیراندازی - ائتلاف ضد داعش - گروه تروریستی - نیروهای مسلح - اتحاد - وزارت - خارجه - خبرنگاران - نارضایتی - کشور - داعش - ضد داعش - ائتلاف - اعتراض - درگیری - انتظار - آمریکا - استان - بازپس - حوادث - سرباز - نظامی - گزارش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیه کاردار روسیه را احضار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..