تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حساب مشترک بین زوجین؛ خوب یا بد؟

حساب مشترک بین زوجین؛ خوب یا بد؟به گزارشخبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان علوم روانشناسی اعتقاد دارند زوجین برای داشتن یک حساب بانکی مشترک باید با آگاهی و توافق کامل این کار را انجام دهند و گرنه این حساب می‌تواند باعث دردسر، اختلافات شدید و حتی طلاق وجدایی در آن‌ها شود.

گفتنی است، بسیاری از زوج‌ها از مشکلات مالی همسر خود قبل از ازدواج اطلاع کافی ندارند و این حساب مشترک می‌تواند باعث دردسر آن‌ها شود، به ویژه اگر یکی از زوجین از آن برای بازپرداخت بدهی‌های خود استفاده کند بدون اینکه به همسرش بگوید یا رضایت او را جلب کند، این کار تا به حال در دنیا باعث جدایی و طلاق‌های بسیار شده است.

مشکل دیگر ولخرج بودن یکی از زوجین است که باعث می‌شود مدام برای خود یا حتی خانواده خرج تراشی کند و بدون آینده نگری تمامی پس انداز و مبلغ موجود در حساب مشترک را مصرف کند، این مورد نیز یکی از موارد بسیار شدید و پرتنش در خانواده‌ها است ودر صورتی که زوجین نتوانند رضایت یکدیگر را تامین کنند می‌تواند به اختلاف و حتی جدایی منجر شود.

یکی دیگر از مشکلات حساب مشترک برخلاف ولخرج بودن، خساست بیش ازحد است، که دراین حالت نیز یکی از زوجین به همسرش اجازه خرج کردن را نمی‌دهد و به او فشار شدیدی وارد می‌کند، در برخی مواقع که بیشتر از سوی آقایان اعمال می‌شود، مواردی که خانم‌ها برای خرج کردن در نظر می‌گیرند اسراف و ولخرجی است و آقایان به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

خانم‌ها به طور طبیعی بیشتر از آقایان به خرج کردن، خرید البسه، رسیدگی به ظاهر خود و خرید تجملات، وسایل آرایشی و زینتی علاقه دارند و آقایان بیشتر حالت محافظه کارانه دارند، و داشتن یک حساب مشترک با آقایی که این هزینه‌ها را بی ارزش می‌داند برای خانم‌ها می‌تواند دردسر آفرین باشد.

رو راست نبودن یکی از زوجین نیز می‌تواند یکی از موارد اختلافی باشد، به ویژه اگر یکی از زوجین حساب شخصی پنهانی برای خود داشته باشد، اما از محل حساب مشترک استفاده کند و به همسر خود درباره حساب دیگری نگوید، این مورد می‌تواند در صورت افشا شدن باعث کدورت شدید میان زوج‌ها و قهر و جدایی شود.

اختصاص ندادن هزینه برای زندگی و تنها پس انداز پول هم یکی دیگر ازمشکلات حساب مشترک است، کارشناسان اعتقاد دارند برای داشتن یک زندگی خوب و سعادتمندانه در کنار ذخیره و پس اندازه سرمایه باید به اندازه کافی نیز در زندگی روزانه از درآمد‌ها استفاده کرد، ساختن یک زندگی مطلوب می‌تواند باعث بهبود سلامت روان افراد و جلوگیری ازابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌های روحی از جمله افسردگی شود، همچنین خرج کردن به اندازه باعث پیشرفت و آشنایی با فناوری‌های جدید در زندگی اعضای خانواده می‌شود.

کارشناسان برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلاف نظر و دعوا در خانواده‌ها توصیه می‌کنند قبل از ازدواج زوجین حتماً در خصوص مسائل مالی همدیگر اطلاعات کافی داشته باشند، در صورت بازکردن حساب مشترک حتماً در خصوص نحوه برداشت پول ازآن با همدیگر تواقف کنند، اگر نیازبه صرف هزینه خاص و یا بالایی وجود دارد حتماً با همسرشان مشورت کنند و از او اجازه بگیرند، همیشه مبلغ مازاد پول خود را پس انداز و سرمایه گذاری کنند تا دچار اسراف و ولخرجی در هزینه‌ها نشوند، همچنین از جدیدترین شیوه‌های اینترنتی و تلفن همراه برای کنترل حساب خود استفاده کنند و در صورت امکان از باز کردن حساب مشترک خودداری کنند.

منبع: womenshealthmag

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حساب مشترک بین زوجین؛ خوب یا بد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..