تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا احضار شد

سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا احضار شد

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: کمیسیون اروپا روز پنجشنبه سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا را در پی اظهارات اخیر 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه علیه کشورهای عضو این اتحادیه احضار کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز, «سلیم ینل» سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا پس از انتقادهای 'رجب طیب اردوغان' از کشورهای عضو اتحادیه اروپا احضار شد.
رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) در جمع اعضای اتحادیه ناشران آناتولی گفته بود که امروزه رعایت اصول دموکراسی، حقوق بشر و آزادی ها در اروپا فراموش شده است.

وی خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر به اقدامات محدود سازنده و تضییع کننده دموکراسی و آزادی ادامه دهید، دیگر هیچ فرد اروپایی نمی تواند در معابر و کوچه ها با آرامش قدم بزند و در این صورت آسیب خواهید دید.
اردوغان همچنین خطاب به مقامات کشور هلند گفت:'درهای خود را به روی رئیس جمهوری و وزرای ترکیه می بندید و مانع سخنرانی آنها می‌شوید و ‌به رغم یورش پلیس هلند با سگ و اسب به شهروندان ترکیه اعلام می کنید که در کنار ملت خود هستید. بله در کنار ملت هلند هستید، اما من نیز در کنار ملت ترکیه هستم'.

تنش بین ترکیه با کشورهای اروپایی در دو هفته اخیر به اوج خود رسید و کشورهای اروپایی سخنرانی انتخاباتی مقامات ترک در شهرهای مختلف اروپا را ممنوع و یا لغو کردند که این امر، تنش سیاسی بین ترکیه و اروپا به خصوص هلند و آلمان را در پی داشت.
اردوغان پس از ممنوعیت برگزاری گردهمایی وزیران دولت ترکیه در آلمان و هلند، این اقدامات را فاشیستی و ناشی از اسلام هراسی و بیگانه ستیزی توصیف و کشورهای اروپایی را به حمایت از تروریست ها متهم کرد.

52311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا احضار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..