تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنون چیست؟/ طریقه تشخیص و درمان آن

شخیص جنون درمان زوال عقل درمان جنون جنون و زوال عقل

جنون یک سندرم است که شامل اختلال جهانی قابل توجهی از توانایی های شناختی مانند توجه، حافظه، زبان، استدلال منطقی و حل مساله است که با عملکرد اجتماعی یا شغلی تداخل دارد.

چه چیز هایی جنون نیستند؟

زوال عقل، سردرگمی موقت یا فراموشی ممکن است ناشی از یک عفونت یا بیماری زمینه ای باشد یا از عوارض جانبی داروها باشد. که این زوال عقل در طول زمان بدتر می شود.

شخیص جنون: 

در تشخیص زوال عقل یک پزشک با استفاده از معیار های خاص آن را تشخیص می دهد. این معیار های تشخیص زوال عقل عبارتند از: اختلال در توجه، جهت، حافظه، قضاوت، زبان، و مهارت های فضایی و همچنین عملکرد است. با این تعریف زوال عقل علت اساسی اختلال افسردگی و اسکیزوفرنیا است.

زوال عقل چگونه است؟

زوال عقل در بسیاری از بزرگسالان در بالای 60 سال رخ می دهد. حدود 1 درصد در آنها برآورد شده است که فرکانس زوال عقل هر 5 سال بعد از 65 سالگی دوبرابر می شود.

علل زوال عقل چیست؟

تعدادی علت برای زوال عقل وجود دارد. به طور کلی زوال مکرر عقل با افزایش سن همراه است. بیماری آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل است. در میان علل های دیگر زوال عقل می توان به جنون عروقی مربوط به بیماری پارکینسون، گیجگاهی پیشانی انحطاط لختها (FTLD)، زوال عقل و مشکلات ناشی از دیگر شرایط پزشکی (بیماری تیروئید، مسمومیت دارویی، کمبود ویتامین و..) و همچنین آسیب مغزی مثل سکته مغزی، اسکلروز متعدد، عفونت مغز مانند(مننژیت و سیفلیس)، ایدز، مایع ساخته شده در مغز (هیدروسفالی) و تومور های مغزی اشاره کرد.

ارزیابی جنون:

زوال عقل برای اولین بار توسط یک پزشک با سابقه با بررسی و انجام یک معاینه فیزیکی مورد بررسی قرار گرفت و آن را تجزیه و تحلیل کرد. او با آزمایش های بیشتر و با توجه به سرنخ از تاریخ و فیزیک انتخاب شد. این تست با آزمایش خون و ادرار، رادیوگرافی قفسه سینه، سی تی اسکن یا ام آر آی از مغز، الکترو انسفالوگرام و تجزیه و تحلیل مایع نخاعی به روش پونکسیون کمری انجام می گیرد.

درمان جنون:

درمان زوال عقل به سمت علائم مدیریت کارگردانی و شناسایی یک علت قابل برگشت است. بعضی از داروها از قبیل استیل کولین استراز ( گالانتامین، دونپزیل) می توانند به مهارت و سرعت پیشرفت تغییرات شناختی کمک کنند. اما گاهی اثر داروها کم هستند و نمی توانند از بدتر شدن بیماری احتمالی زمینه ای جلوگیری کنند. تحریک و دیگر نگرانی های عاطفی به طور کلی به عنوان بخشی از برنامه درمانی پرداخته می شود.

دکتر سلام

ارسال شده در 3 فروردین 1396 توسط خانم پاشایی با موضوع روانشناسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنون چیست؟/ طریقه تشخیص و درمان آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..