تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دومین بنای سنگی کشور را در کنگاور ببینید + تصاویر

دومین بنای سنگی کشور را در کنگاور ببینید + تصاویر 

معبد آناهیتا، دومین بنای سنگی کشور در این شهر قرار گرفته است. این معبد با 4/6 هکتار وسعت بر پشته صخره‌ای و مشرف به دشت کنگاور ساخته شده است. پیشینه این بنا به دوره اشکانی و ساسانی می‌رسد و سبک معماری آن به شیوه پارتی است.

دومین بنای سنگی کشور را در کنگاور ببینید + تصاویر 


بنا بر این گزارش، از جاذبه‌های دیگر شهر کنگاور می‌توان به گودین‌تپه، حمام قدیمی توکل، حمام بزرگ، قلعه ساری‌ اصلان، مسجد امامزاده، مسجد جامع کنگاور، شاه‌زاده محمد ابراهیم، امامزاده سید جمال‌الدین درفش، پل آجری کوچه، تپه جودا و تپه برج اشاره کرد.


شایان ذکر است رودخانه سراب کنگاور، چشمه عبدل، چشمه هندی‌آباد و چشمه صیفور نیز از جاذبه‌های طبیعی شهر کنگاور به حساب می‌آیند.

ما نیز در اینجا برخی از جاذبه‌های گردشگری شهر کنگاور را به شما معرفی می‌کنیم.

دومین بنای سنگی کشور را در کنگاور ببینید + تصاویر 


گودین تپه


گودین تپه سایت تاریخی است که در سال 1961 کشف شده و از آن جهت اهمیت پیدا کرده که به تجارت‌ سنگ‌های لاجورد بین بدخشان افغانستان و دشت‌های میان‌رودان تسلط داشته است. این سایت تاریخی قلعه اشرافی بزرگی از دوره مادها بوده است.  

دومین بنای سنگی کشور را در کنگاور ببینید + تصاویر 

حمام قدیمی توکل


حمام قدیمی توکل نام بنای تاریخی است که در تاریخ 16 آبان ماه 1379 به ثبت ملی رسیده و به گواه تاریخ مربوط به دوره حکومت صفویان است.


حمام بزرگ

بنایی در میان محله قدیمی گرگون و محله سرجوب شهر کنگاور قرار گرفته که از دیرباز با نام حمام بزرگ شناخته می‌شود. این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار است.
 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دومین بنای سنگی کشور را در کنگاور ببینید + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..