تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیامدهای ناآگاهی‌های جنسی چیست؟/ بحران جنسی پنهان است

پیامدهای ناآگاهی‌های جنسی چیست؟/ بحران جنسی پنهان است

مهدی بیاتی گفت: بسیاری از اختلافات خانوادگی و حتی طلاق‌ها به خاطر مسائل جنسی است، زیرا ناآگاهی درباره این مباحث موجب بروز اختلافات بسیار جدی بین زوجین می‌شود، گرچه در ظاهر ممکن است خود را در شکلهای دیگر نشان دهد. بنابراین به منظور بهبود این روند باید اطلاعات جنسی مناسبی به زوجین ارائه داد.

این روان‌شناس افزود: موضوعات جنسی یکی از بخش‌های لاینفک زندگی زوجین محسوب می‌شود، اما در دهه‌های گذشته عمدتا با نگاه منفی به این موضوع پرداخته‌ایم. نوعی نگرانی درخصوص صحبت‌کردن درباره این مبحث به وجود آمده است. همچنین ما شاهد این روند در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بودیم و چون به نیازهای روانی و جنسی افراد به درستی پاسخ داده نشده این موضوع به عقده‌ها و مشکلات روانی منجر شده است.

بیاتی به نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی و آموزش جنسی به زوجین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بحران جنسی پنهان است و اگر آشکار شود، مشکلات زیادی به همراه می‌آورد. بنابراین لازم است صدا و سیما در زمان‌هایی که کودکان بیننده برنامه‌های تلویزیونی نیستند، در زمینه موضوعات این چنینی برنامه‌سازی کند. البته در کشورهای دیگر اقدامات مختلفی در این زمینه از جمله فکردرمانی انجام می‌شود اما در ایران تابو است.

وی افزود: ارائه اطلاعات صحیح در این زمینه موجب سالم‌سازی جامعه می‌شود. در حوزه مباحث دینی نیز ریزترین نکات درباره مسائل زناشویی مورد توجه قرار گرفته، بنابراین لازم است به این موضوع بپردازیم.

بیاتی به نقش آموزش‌های پیش از ازدواج برای کاهش ناآگاهی‌های جنسی زوجین اشاره کرد و گفت: آموزش‌های لازم در این زمینه نداریم. در مقطعی واحد تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها به منظور آشنایی دانشجویان با مسائل جنسی راه‌اندازی شد، اما این موضوعات به درستی در کلاس‌ها به دانشجویان آموزش داده نشده و همین امر موجب آسیب‌هایی در آینده می‌شود زیرا در صورت افزایش آسیب‌های جنسی مسئولان اظهار می‌کنند که ما تلاش کردیم دانشجویان را آموزش دهیم ولی موثر واقع نشد.

وی همچنین با اشاره به رابطه اعتیاد و مسایل جنسی گفت: آمار اعتیاد ارتباط مستقیم با رابطه جنسی دارد و لازم است افرادی آگاه روی این موضوع کار و واقعیت‌ها را به زوجین جوان منتقل کنند.

42234




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیامدهای ناآگاهی‌های جنسی چیست؟/ بحران جنسی پنهان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..