تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه‌های نوروزی برای بازدید کنندگان از کاخ های نیاوران و سعد آباد

به گزارش ایرنا ، روابط عمومی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران پنجشنبه اعلام کرد که کاخ اختصاصی نیاوران با رونمایی از آثار نوروزی مخزن اقدام به چیدن سفره هفت سین نموده است.
سفره هفت سین به نمایش درآمده در کاخ نیاوران با استفاده از عکس های موجود در مرکز اسناد و اقلام به کار برده شده در تصاویر بازنمایی شده است.
مجموعه ای از ظروف مطلا، ظروف کریستال با حاشیه مطلا، نقاشی پشت شیشه با محتوای تمثال حضرت علی (ع)، قرآن چاپی مذهب با جلد پاپیه ماشه و گل و مرغ و پارچه ابریشمین زربفت ازجمله آثاری است که در این سفره به نمایش درآمده است.
به مناسبت عید باستانی نوروز، سفره های هفت سین در فضاهای مختلف مجموعه همچون حوض ضلع غربی کاخ اختصاصی نیاوران، موزه کتابخانه اختصاصی، موزه خودرو، موزه جهان نما و روابط عمومی گسترده شده است.

** ویژه برنامه نوروزی سعد آباد برای کودکان
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ایام نوروز با برپایی برنامه های شاد و سنتی ایرانی از جمله خیمه شب بازی، شهر فرنگ و تئاتر خیابانی عمو نوروز اوقات خوش و خاطره انگیزی برای کودکان فراهم نموده است.
نمایش کودکانه خیمه شب بازی هر روز ساعت 15 تا 17 و شهر فرنگ هر روز ساعت 11 تا 13 در مجاورت کاخ موزه ملت، و تئاتر خیابانی عمو نوروز ساعت 10 تا 17 به صورت گردشی در نقاط مختلف این مجموعه جهت ایجاد محیط شاد برای کودکان و آشنایی آنها با آداب، رسوم و قصه های ایرانی و همچنین نوروز باستانی برگزار میشود.
عمونوروز، یکی از نمادهای نوروز در فولکلورِ ایرانیان است که در شب‌های جشنِ نوروز، برای بچه‌ها هدیه می آورد و به همراه حاجی فیروز سفر می‌کند. از ویژگی‌های عمو نوروز، میتوان به زلف و ریشِ سفید (در برخی بازگفت‌ها، حنا بسته)، کلاهِ نمدی، کمربندِ ابریشمیِ آبی، شالِ سفید، شلوارِ کتان و گیوۀ تخت‌نازک اشاره کرد. او از میانِ کوه راه می‌افتد و عصا به دست به سمتِ دروازۀ شهر می‌آید و نوید بخش بهار است.
در ایران خیمه شب بازی در زمان بهرام گور متداول شد. این نمایش شاد به مناسبت جشن‌ها به اجرا در می‌آمد. در خیمه شب بازی تعدادی عروسک چوبی در اندازه‌های ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر در محلی به نام خیمه به جای آدم‌ها ایفای نقش می‌کردند. عروسک‌های زن روسری، شلیته و چاقچور بر تن داشتند و عروسک‌های مرد کلاه نمدی، پیراهن آبی یا قرمز و شلواری سیاه و گشاد.
شهر فرنگ نیز نوعی سرگرمی کودکانه است به شکل جعبه‌ای چهارگوش، سوار بر چهارچرخ و قابل حمل که از سوراخ‌های دیواره آن عکس‌های قدیم ایران و عکس‌های نقاط دیدنی و معروف جهان به نمایش درمی‌آید. در هنگامی که هنوز سینما و تلویزیون در ایران رواج و رونق نیافته بود بازار شهر فرنگ رونق داشت و کودکان تماشای این تصویرهای متحرک را که با توضیحات متصدی دستگاه همراه بود بسیار دوست می‌داشتند.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با 110 هکتار باغ و 16 موزه و کاخ موزه از 1 تا 12 فروردین ماه ساعت 9 تا 19 با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ایرانی پذیرای بازدیدکنندگان نوروزی است.

** سیستم فروش بلیت الکترونیکی موزه در سعدآباد
به مناسبت نوروز و جهت رفاه حال بازدیدکنندگان مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، این مجموعه اقدام به راه اندازی کیوسک پیشرفته فروش بلیت الکترونیک نموده است.
به گزارش روابط عمومی سعدآباد؛ 7 دستگاه کیوسک پیشرفته فروش بلیت الکترونیک خریداری و در درب های ورودی سعدآباد ( درب دربند و درب زعفرانیه) نصب و راه اندازی شد.
کیوسک پیشرفته فروش بلیت الکترونیک سعدآباد دارای قابلیت هایی از جمله گزارش بسیار دقیق، چارتی و لحظه ای آمار فروش بلیت، بازدید های صورت گرفته از موزه ها و بلیت هایی که هنوز استفاده نشده اند و در انتظار بازدید موزه هستند؛ قابلیت زمان بندی فروش بلیت به صورت خودکار؛ قابلیت تعیین سقف فروش بلیت برای پیشگیری از تجمع بیش از حد مجاز در موزه ها و ... می باشد.
بنابر این گزارش این سیستم های پیشرفته که برای اولین بار در موزه های کشور به کار گرفته شده اند، از نظر سخت افزاری و نرم افزاری صد در صد ایرانی هستند و با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب بالا کار میکنند.
کاهش زمان انتظار در صف های خرید بلیت در ایام پیک بازدید از بیش از یک ساعت به کمتر از 5 دقیقه گشته است
فراهنگ* 3079* 1823
دریافت : علی اسدی * انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه‌های نوروزی برای بازدید کنندگان از کاخ های نیاوران و سعد آباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..