تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنوع و تعادل دو اصل مهم رژیم غذایی سالم

مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برای حفظ تعادل و تناسب اندام در تمام فصول سال به ویژه ایام نوروز اظهار داشت: هر شخص بر اساس نیاز فیزیولوژیک، سطح فعالیت بدنی و شرایط سلامتی نیاز به میزان مشخصی از کالری دارد. 

وی بیان کرد: افزایش فعالیت بدنی در همه سنین توصیه می شود، ضمن آن که اطلاع رسانی های لازم در زمینه داشتن یک رژیم غذایی سالم از سوی رسانه ها و پزشکان متخصص انجام می شود و اغلب مردم نیز با آن آشنایی دارند.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه داشتن یک رژیم غذایی سالم باید برای افراد جامعه به صورت یک باور درآمده تا اجرایی شود، تصریح کرد: مصرف شیرینی جات و انواع آجیل مانند همه مواد غذایی دیگر در صورتی که بطور متعادل انجام گیرد و از انواع سالم تر مانند مغزدانه های خام انتخاب شود عوارض کمتری را ایجاد خواهد نمود. 

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: افزایش مصرف گروه های غذایی سالم مانند میوه ها و جایگزینی آنها با مواد غذایی فوق در حفظ سلامت افراد موثر بوده و با توجه به شیوع اضافه وزن و چاقی که خود زمینه ساز انواع اختلالات مزمن مانند بیماری های گوارشی است، مدنظر قرار دادن تعادل انرژی دریافتی و فعالیت بدنی از سایر نکاتی است که باید به آن توجه نمود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنوع و تعادل دو اصل مهم رژیم غذایی سالم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..