تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور ویژه رئیس مجلس به رؤسای کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی/ ارائه گزارش مرکز پژوهش‌ها به کمیسیون‌های تخصصی

کاظم جلالی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانات مقام معظم رهبری چه در پیام نوروزی‌شان و چه در مشهد مقدس منشوری برای تمامی مسئولان و مردم در جهت پیشرفت اقتصادی کشور است.

وی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس را یکی از سخنرانی‌های کم‌نظیر رهبر انقلاب در باب مسائل اقتصادی توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری طی این سخنرانی هم فرصت‌های موجود بر سر راه اقتصاد کشور را تبیین کردند و هم مشکلات را برشمردند. 

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، اضافه کرد: هر کسی که از مسائل اقتصادی آگاهی داشته و مشکلات اقتصادی کشور را می‌شناسد تصدیق خواهد کرد که بیانات مقام معظم رهبری دقیق، کارشناسی و دلسوزانه است و باید همه در جهت عمل به آن بکوشیم.

جلالی عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی را عامل اصلی برای پیشرفت کشور دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب وظایف مسئولان دستگاه اجرا، نهاد قانونگذاری و قوه قضاییه را برشمردند که حال نوبت ما است به وظایف خود عمل کنیم.

وی به نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در باب مسائل اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سالی است مرتباً سالها را با عناوین و مضامین اقتصادی نامگذاری می‌کنند، ایشان امسال نیز سال را با محوریت تولید و اشتغال به موضوع اقتصادی اختصاص دادند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تقویت تولید ملی با محوریت ایجاد اشتغال می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم، تصریح کرد: تمامی مسئولان کشور باید در سال 96 با برنامه‌ریزی دقیق مباحث مطرح از سوی رهبری را پیگیری و دنبال کنند.

جلالی با اشاره به وظایفی که در باب اقتصاد مقاومتی بر دوش مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است، تصریح کرد: با توجه به وظایفی که بر دوش خانه ملت است آقای لاریجانی ریاست مجلس به بنده دستور دادند در مرکز پژوهش‌ها مطالعات و تحقیقات لازم را به سرعت در خصوص مباحث اقتصادی آغاز کنم؛ طی دستور رئیس مجلس قرار است موضوع اقتصاد مقاومتی و مسائل مربوط به آن مورد مطالعه قرار داده و نتیجه بررسی‌ها را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کنیم.

وی به وجود برخی قوانین زائد و دست و پاگیر اشاره کرد و گفت: مجلس مدتی پیش پرداختن به قوانین زائد و دست و پاگیر را آغاز کرده است اما باید در سال جدید با برنامه‌ریزی‌های دقیق این بحث شتاب بیشتری بگیرد، ضمن اینکه در مرکز پژوهش‌ها بحث قوانین زائد در مسیر تولید ملی را نیز دنبال خواهیم کرد.

«دولت هم باید در مسیر یاد شده هم در مباحث پژوهشی و هم در ارائه لوایح همکاری لازم را با مجلس داشته باشد و در نهایت تمامی توان کشور را در این راستا به کار بگیریم». 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که قوای سه‌گانه کارنامه موفقی برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشند و در همین زمینه بر لزوم بسیج عمومی تمامی نهادها و دستگاه‌های کشور تأکید کرد. 

وی افزود: همانطوری که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید همه نهادها و دستگاه‌ها تمامی همت و امکانات خود را به سمت تقویت تولید و ایجاد اشتغال پیش ببرند؛ مجلس در ریاست نهاد قانون‌گذاری هم در همین زمینه به بنده و رؤسای کمیسیون‌ها دستورات ویژه‌ای صادر کردند. 

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌ها گزارش خود در باب اقتصاد مقاومتی را به کمیسیون‌ها ارائه خواهد کرد،ة اظهار داشت: قرار است طی دستور آقای دکتر لاریجانی مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته و قوانین زائد شناسایی شوند، البته دولت هم باید در این خصوص به مجلس یاری رساند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/TSJP2R



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور ویژه رئیس مجلس به رؤسای کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی/ ارائه گزارش مرکز پژوهش‌ها به کمیسیون‌های تخصصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..