تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهرستان بروجرد به قطب گردشگری و صنایع‌دستی کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، علی کورانی‌فر ظهر امروز در جریان سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در سالن اجتماعات هتل زاگرس برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و متنوع تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بروجرد در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و معنوی و صنایع‌دستی سرمایه‌های ارزشمندی دارد که می‌تواند به قطب گردشگری و صنایع‌دستی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت‌های شهرستان بروجرد طی سال‌های گذشته افزود: این شهرستان برای توسعه و رونق نیازمند توجه جدی مسئولان است و باید اقدامات لازم برای تشویق بخش خصوصی به‌منظور حضور و سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم شود و با روان‌سازی ضوابط مربوطه زمینه حضور فعالان سرمایه‌گذار در این شهرستان ایجاد شود.

فرماندار بروجرد با تأکید بر لزوم توجه متمرکز به ظرفیت‌های ویژه شهرستان بروجرد عنوان کرد: می‌توان با ایجاد تمرکز در طی یک برنامه پنج‌ساله و در هرسال برای 6 استان کشور ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این استان‌ها را احیا کرده و نسبت به تقویت آن‌ها اقدام کرد.

وی خواستار تخصیص میزان بیشتری از اعتبارات ملی و استانی برای مرمت بناهای تاریخی این شهرستان شد و بیان کرد: انتظار می‌رود امسال توجه بیشتری درزمینهٔ تخصیص اعتبارات موردنیاز مرمت بناهای تاریخی به این شهرستان صورت پذیرد چراکه این امر امروز در افکار عمومی تبدیل به مطالبه‌ای جدی شده است.

منوچهر یوسفی شهردار بروجرد نیز در این جلسه با اشاره به وجود 280 هکتار بافت تاریخی در شهر بروجرد گفت: بافت تاریخی بروجرد با بافت فرسوده آن هم‌پوشانی دارد که اجازه احداث بنا بیشتر از دوطبقه در آن داده نمی‌شود و این امر زمینه حضور بخش خصوصی به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی را محدود می‌کند که نیازمند بازنگری است.

وی احیا بافت فرسوده پیرامون مساجد تاریخی بروجرد را نیازمند تخصیص اعتبار دانست و اظهارداشت: به‌منظور عریض ساختن معابر، ایجاد پارکینگ، تملک فضاهای مجاور اعتبارات ویژه نیاز است که این امر باید با مشارکت سازمان میراث فرهنگی صورت پذیرد.

شهردار بروجرد از آمادگی این نهاد به‌منظور مشارکت در تملک بافت‌های تاریخی و احیا و مرمت آن‌ها خبر داد و افزود: شهرداری بروجرد آمادگی دارد تا در راستای تملک باغات و ایجاد فضای گردشگری مناسب همکاری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهرستان بروجرد به قطب گردشگری و صنایع‌دستی کشور تبدیل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..