تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید داروهای ایرانی سرطان کافی نیست/ درمان سرطان نیازمند مشارکت خیرین سلامت

محمد بابایی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از آنجای که سرطان تمام ارگان های بدن را دچار اختلال عملکردی می‌کند نیازمند نگاه جامع سلامت است و باید در روند درمان گروه‌های مختلف پزشکی همکاری‌های بین بخشی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: بحث درمان سرطان نیازمند مداخلات دارویی، جراحی و رادیوتراپی می‌باشد که در روند درمان بیمار دچار عوارض گوناگونی نظیر دهان و دندان، گردش خون و عفونت زایی است که باید تمام متخصصان مشارکت بین پزشکی را در کنار مشاوره بکار بگیرند تا بیشترین سود به بیمار و کمترین عوارض به وی تحمیل شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در حال حاضر یکسری از داروهای درمان سرطان در کشور تولید می‌شود و برخی از داروها وارداتی هستند که قیمت آنها زیاد و در برخی موارد رو به افزایش است که در این عرصه باید شرکت‌های داروسازی داخلی و مراکز دانش بنیان دست به کار شوند تا بیماران سرطانی تنها به فکر درمان خود باشند و از هزینه‌های آن رنج نبرند.

وی تصریح کرد: در حوزه پزشکی اعم از درمان بیماری های گوناگون وضعیت محققان کشور مطلوب است اما در بحث تجهیزات رادیوتراپی ما باید به روزرسانی تجهیزات را در نظر داشته باشیم که با توجه به محدودیت‌های مالی کشور و از سویی آمار مبتلایان سرطان چشم انتظار حمایت خیرین سلامت، هماهنگی بین بخشی متولیان سلامت و سایرافراد جامعه هستیم.

بابایی گفت: آمار سرطان در رسانه‌ها و فضای مجازی متغیّر اعلام می‌شود که این موضوع اذهان عمومی را مشوش می‌کند که باید بدانیم بهترین مرجع آمار سرطان اداره سرطان وزارت بهداشت است و نباید با آمارهای خیالی فضای روانی جامعه را بر هم بزنیم.

وی افزود: باید به جای فکر به آمار سرطان به بحث پیشگیری و تغییر سبک زندگی به زندگی سالم بپردازیم و فعالیت بدنی، تغذیه مناسب حاوی میوه‌جات و سبزی‌جات و حذف غذاهای نگهدارنده، دوری از استعمال دخانیات و معاینات سالیانه را مد نظر قرار دهیم می توانیم شاهد ارتقای سلامت جامعه و دور ماندن از عوارض بسیاری از بیماری‌ها باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید داروهای ایرانی سرطان کافی نیست/ درمان سرطان نیازمند مشارکت خیرین سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..