تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تقدیر رهبری از فیلم «ایستاده در غبار» تا اشتباهات سازمان سینمایی

از تقدیر رهبری از فیلم «ایستاده در غبار» تا اشتباهات سازمان سینماییبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خرداد ماه سال 1395 با معرفی برگزیدگان جشنواره کن آغاز شد. جشنواره‌ای که در آن «شهاب‌حسینی» نخل طلای بهترین بازیگر مرد و «اصغر فرهادی» جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای فیلم «فروشنده» دریافت نمودند.

اما علاوه بر فیلم «فروشنده»، در ادامه حضور بین‌المللی فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی، این بار جایزه بهترین آنونس فیلم در جشنواره بین المللی «گلاسکو» انگلستان به مسعود فرجام برای فیلم «فصل فراموشی فریبا» تقدیم شد.


همچنین در این ماه مشخص شد که  فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی به جشنواره بین المللی فیلم «مسکو» و فیلم سینمایی «خانوم» به کارگردانی و نویسندگی تینا پاکروان به جشنواره بین‌المللی فیلم «درون خانواده» سن پترزبورگ راه یافتند.  


در دهمین روز از این ماه، آیین پایانی جشنواره فیلم «مدافعان حرم» با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد. در این مراسم از تمبر شهدای مدافع حرم توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رونمایی و از  محمدرضا حسینی بای خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  تقدیر شد.

گفتنی است که در این مراسم سردار قاسم سلیمانی مورد تشویق ممتد حضار قرار گرفت.


همچنین در شامگاه بیستم خرداد ماه، اولین نمایش فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» با حضور عوامل فیلم، خانواده احمد متوسلیان و جمعی از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.  


در این مراسم بیان شد که مقام معظم رهبری این اثر را دیده‌ و آن را فیلمی فاخر دانسته اند. این در حالی هست که فیلم «یتیم‌خانه ایران» نیز در این ماه برای حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایش درآمد و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر ابراز رضایت کرده‌اند.


اما در این ماه به دستور معاون دادستان، اکران فیلم سینمایی «آاادت نمی کنیم» به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های ماهواره ای متوقف شد که پس از پیگیری های رئیس وقت سازمان سینمایی، معاون دادستان در نامه ای به حجت الله ایوبی ادامه اکران این فیلم را بلامانع اعلام کرد.  

همچنین در خرداد ماه بعد از حواشی ایجاد شده پیرامون تیتراژ پایانی فیلم بارکد، دستور داده شد که از این پس فیلم‌های سینمایی برای دریافت مجوز موسیقی با کلام می بایست به دفتر موسیقی مراجعه کنند. علاوه بر این یکی از حاشیه های مهم این ماه ارائه توضیحات علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص اکران فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» بود. وی اکران این فیلم را از اشتباهات سازمان سینمایی دانسته و اصلاحات نسخه نمایش خانگی آن را الزامی دانست.   

در آخر می توان از هنرمندانی که در این ماه به دیار باقی شتافتند ، یاد کرد. در این ماه، اصغر بیچاره قدیمی ترین عکاس سینمای ایران  و محمدعلی باختر بازیگر فیلم‌های «فرش باد»، «سگ‌کشی»، «جهنم سبز»، «افعی» و «تیغ و ابریشم»، چشم از جهان فرو بستند.

انتهای پیام/


 
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تقدیر رهبری از فیلم «ایستاده در غبار» تا اشتباهات سازمان سینمایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..