تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر خارجه یمن: پای هیچ متجاوزی به صنعاء نخواهد رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه پای هیچ متجاوزی به صنعاء نخواهد رسید، گفت: بُرد موشک های یمنی فراتر از ریاض است با این حال ما به صلح و گفت‌وگو پایبندیم.

سعودی ها توهم دارند

وی تاکید کرد: سعودی ها در توهم به سر می برند، گویی در سیاره ای دیگری هستند و شعارهایی سر می دهند که هیچ مفهومی ندارد.

هشام شرف که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، ادامه داد: عربستان به دنبال این است که یمن را به یک کشور خالی از سلاح دفاعی تبدیل کند، این یک «رویای دست نیافتنی » است زیرا یمنی ها سلاح خود را رها نخواهند کرد حتی اگر جنگ 20 سال طول بکشد.

یمنی ها حامی صلح و گفت وگو هستند

وی یادآور شد، ائتلاف سعودی به خوبی می داند، یمنی ها قدرت اقدامات بیشتری دارند اما در درجه نخست حامی گزینه صلح و گفت وگو هستند.

وزیر خارجه یمن افزود: قسم می خورم، هیچ متجاوزی وارد صنعاء نخواهد شد و ما برای هیچ کس پرچم بالا نمی بریم، همه بدانند توان دفاعی داشته و سلاح راهبردی از جمله موشک های داخلی پیشرفته در اختیار داریم که بُرد آن از ریاض نیز فراتر می رود اما همچنان از تلاش هایی که برای صلح انجام می شود، استقبال می کنیم و هنوز وارد جنگ ویرانگر نشده ایم زیرا ما کشور صلح طلب هستیم.

وی ادامه داد: شاهد این رویکرد ما اینکه هنگامی که در اوج قدرت بودیم، علیه اریتره که با توسل به زور جزایر ما را اشغال کرد به جنگ متوسل نشدیم بلکه آن را از طریق  قانون بین المللی و گفت وگو باز پس گرفتیم.

انتقاد از سکوت شورای امنیت در برابر کشتار یمنی ها

هشام شرف با انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل آن را تماشاگر قتل و محاصره یمنی ها برشمرده و در عین حال گفت: در این مورد روسیه استثنا است و گفت وگو با آن به شکل فشرده جریان داشته و دارد و نتیجه بخش بوده است و همین گفت وگوها با چین در جریان است و این تلاش ها موفقیت آمیز خواهد بود.

وی دلیل اقدام دولت منصور هادی در محرومیت بیش از یک میلیون کارمند یمنی از دریافت حقوق خود از درآمدهای حاصل از نفت و گاز و مالیات و نیز گمرک را شکست نظامی و سیاسی آن برشمرده و گفت: به دلیل این ناکامی ها به مجازات ملت یمن متوسل شده اند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن بار دیگر بر خواست دولت نجات ملی برای پایان تجاوز و تحریم علیه یمن تاکید کرده و گفت وگوی جدی برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز را خواستار شد و گفت این موضع به دلیل ضعف و ناتوانی نیست بلکه یمنی ها قادرند دهها سال به جنگ ادامه دهند اما اصل ثابت آنان مبتنی بر صلح و جلوگیری از خونریزی و کاهش درد و رنج ملت یمن است.

وی در مورد اظهارات اخیر احمد عسیری سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن گفت: تمام اظهارات او از آغاز جنگ علیه یمن تا امروز مردود وبی اساس بوده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر خارجه یمن: پای هیچ متجاوزی به صنعاء نخواهد رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..