تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقامت ۶۱۳ هزار مسافر نوروزی در روستاهای مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان ظهر پنجشنبه در ستاد خدمات اجرایی سفرهای استان، با اشاره به اینکه منابعی که برای کمک به رونق تولید روستا توسط دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شده، از طریق معاونت مناطق محروم به استانداری ابلاغ و استانداری نیز در اختیار مجموعه‌های روستایی قرار داده، افزود: ما اکنون شاهد تولیدات بسیاری از روستاها هستیم و حتی برخی پوشاک‌های تولیدی روستاهای استان تبدیل به برند شده و در سطح کشور در حال فروش است.

وی با بیان اینکه ما نیز باید این تولیدات را در معرض دید مردم قرار دهیم، یکی از راه‌های افزایش رونق در این حوزه را برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و ملی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از جمعیت مازندران جمعیت روستایی است، بر حفظ این جمعیت تأکید کرد و افزود: اگر نتوانیم تولیدات روستایی را  به فروش برسانیم، مردم روستا به سمت شهر خواهند رفت و این جمعیت کاهش خواهد یافت.

نبیان یکی از اقدمات دو سال اخیر، برای حفظ جمعیت روستایی را علاوه بر اقدامات عمرانی، راه‌اندازی کمیته روستایی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برشمرد و افزود: با توجه به جمعیت زیاد روستاها، گردشگران بسیاری به سمت روستاها می‌روند و برای مشخص کردن میزان جمعیت مسافر ساکن در روستاها، کمیته روستایی برای اولین بار در کشور در مازندران به‌صورت پایلوت تشکیل شد.

وی با اشاره به روند رو به رشد شب اقامت در روستاها و رونق بوم‌گردی در طی دو سال اخیر گفت: ما در سال اول حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار شب اقامت و در سال دوم، دو میلیون نفر شب اقامت در روستاها داشته‌ایم و امسال نیز از روز ۲۶ اسفند تا پایان روز دوم حدود ۶۱۳ هزار نفر شب اقامت را در روستاهای مازندران داشته‌ایم.

نبیان میزان شب اقامت در سطح استان را در روز دوم فروردین امسال حدود ۸۰۰ هزار ۲۳۰ برشمرد و افزود: از ۲۶ اسفند تا پایان دومین روز فروردین ۹۶ حدود سه میلیون ۷۴۱ هزار ۹۰۴ نفر شب اقامت در سطح استان مازندران داشته‌ایم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقامت ۶۱۳ هزار مسافر نوروزی در روستاهای مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..