تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کویری که انسان را در جزیره سرگردانی رها می‌کند + تصاویر

 3/کویری که انسان را در جزیره سرگردانی رها می‌کند


بنا بر این گزارش، از جمله حیواناتی که این کویر را جایگاه مناسبی برای زیستن خود می‌دانند، می‌توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب‌پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب و شاهین اشاره کرد.

3/کویری که انسان را در جزیره سرگردانی رها می‌کند 


شایان ذکر است هم‌ اکنون 11 قلاده یوزپلنگ در کویر مرنجاب وجود دارد و این منطقه کویری که در شمال شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان قرار گرفته است، در برگیرنده جاذبه‌های دیدنی متعددی چون جزیره سرگردانی، قلعه مرنجاب، منطقه بیابانی ریگ شق، قلعه کرشاهی و کاروانسرای مرنجاب را دربرگرفته است.


ما نیز در اینجا بخشی از جاذبه‌های دیدنی کویر مرنجاب را به شما معرفی می‌کنیم.

3/کویری که انسان را در جزیره سرگردانی رها می‌کند 

جزیره سرگردانی


جزیره سرگردانی در استان اصفهان و دریاچه نمک مسیله قرار گرفته است. این جزیره دربرگیرنده یک جزیره اصلی و چندین جزیره کوچکتر بوده و به این دلیل با نام جزیره سرگردانی شناخته شده است که اگر از دور به آن نگاه کنید، دو انتهای جزیره در اثر پدیده سراب در افق محو می‌شوند و منظره ای مانند کشتی سرگردانی در دریای بیکران کویر پدید می‌آورند.

3/کویری که انسان را در جزیره سرگردانی رها می‌کند 


کاروانسرای مرنجاب


کاروانسرا و قلعه مرنجاب در کنار دریاچه نمک آران و بیدگل قرار گرفته که شاه عباس آن را در سال 1012 قمری ساخته است. این کاروانسرا در مساحت 3500 متر مربعی خود 29 اتاق را دربرگرفته و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد.


گفتنی است که امروزه گردشگران کویر مرنجاب در کاروانسرای مرنجاب سکونت می‌کنند.

انتهای پیام/


 
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کویری که انسان را در جزیره سرگردانی رها می‌کند + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..