تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه خبرگزاری مهر به مشکلات اجتماعی/ نقش رسانه در تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح پنج‌شنبه در دیدار با سرپرست و خبرنگاران خبرگزاری مهر استان سمنان به میزبانی دفتر خود در فرمانداری ویژه شاهرود، ضمن اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام داوطلبان در سومین روز از مهلت نام‌نویسی داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان شاهرود، ابراز داشت: تاکنون ۹۱ نفر شامل ۴۸ نفر داوطلب حضور در شوراهای اسلامی شهرهای شاهرود و ۴۳ نفر داوطلب حضور در شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از میان ۴۸ نفر داوطلب حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شاهرود، دو نفر دارای مدرک دکترا، ۲۲ نفر فوق‌لیسانس، ۲۱ نفر لیسانس و سه نفر دارای مدرک دیپلم هستند.

۷۸ روستای شهرستان شاهرود دارای شورای شهر هستند

معاون استاندار سمنان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی در دوره قبل شهرستان شاهرود در ۷۴ حوزه روستایی برگزار می‌شد حال‌آنکه در سرشماری جدید چهار روستا شامل نکارمن، امیریه و ... نیز به این جمع افزوده‌شده و تعداد روستاهای دارای شورای اسلامی شهرستان را به عدد ۷۸ رسانده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: در زمان پیش از انقلاب اسلامی در انتصاب یک سمت هیچ انتخابی وجود نداشت و همه باید از آن پیروی می‌کردند ولی در انتخابات که موهبتی از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود رویه به‌نوعی است که مردم تشخیص می‌دهند چه کسی صلاحیت پذیرفتن مسئولیت را دارد.

وی بابیان اینکه عضو شورای شهر باید دلسوز مردم باشد و بر اساس پیوندهای قومی و طایفه‌ای رفتار نکند، ابراز داشت: آمار واجدان شرایط رأی قبل از رأی‌گیری مشخص خواهد شد که دراین‌بین امیدواریم مردم با انتخاب شایسته سرنوشت خوبی را برای شهر خود رقم بزنند.

کار مدیریت شهرستان با نظام سیستماتیک اداری همخوان نیست

فرماندار شاهرود با اشاره به آمار جمعیتی اعلام‌شده در ادامه تصریح کرد: نسبت به دوره قبل ازنظر شاخص جمعیت با رشد ۱۸هزار نفر مواجه هستیم که نشان داد به نسبت سایر شهرستان‌های استان این رقم بیشتر است.

هاشمی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به نام‌گذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید افزود: نگاه‌ها بر این اساس بود که اقتصاد مقاومتی ادامه پیدا کند چراکه اکنون جنگ اقتصاد در دنیا حاکم است که این نام‌گذاری نشان از درایتی دارد که هیلاری کلینتون دریکی از سخنرانی‌های خود گفت یک سال برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه اتفاقاتی در ایران رخ دهد ولی با سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران همه برنامه‌های ما نقش بر آب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کار مدیریت شهرستانی به وسعت شاهرود باید میدانی، انقلابی و کارآمد باشد و با نظام سیستمایتک اداری همخوان نیست، ابراز داشت: معتقد هستیم که حتی یک مسافر هم نباید ناراضی شهر را ترک کند،  نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر طی چند روز گذشته از تعطیلات نوروز در استان سمنان اسکان داشتند که دراین‌بین شب قبل از سال نو در شهرستان شاهرود ۱۳ هزار نفر اقامت کردند و مردمی که به شاهرود سفر می‌کند انتظار مهمان‌نوازی از مردم رادارند که باید همه مسئولان شهری در خدمت حاضر باشند.

نمایشگاه نوروزی به رونق اقتصادی مردم کمک می‌کند

فرماندار شاهرود همچنین در ادامه تصریح کرد: ساعاتی مانده به سال‌تحویل در شاهرود بحران آب شرب به‌نوعی رخ داد که برای ۲۰ دقیقه آب به‌صورت کامل قطع شد این امر که نشان داد که سه برابر میزان حجم مصرفی در آن لحظات آب مصرف‌شده است لذا با تدابیر اتخاذشده پیش‌بینی‌های لازم انجام شد تا مردم در رفاه و آسایش باشند که خوشبختانه این امر به مدیریت مقوله آب شرب انجامید و مردم مشکلی را احساس نکردند.

هاشمی بابیان اینکه تنها مکانی در استان سمنان که نمایشگاه نوروزی با تعداد ۴۰ غرفه دایر شده، شاهرود است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این نمایشگاه مسافران را برای یک رفع خستگی متوقف ساخته و آمار تصادفات کاهش پیدا می‌کند، در وهله دوم پتانسیل شهرستان معرفی می‌شود، در سال گذشته ۸۵۰ میلیون تومان درآمد غرفه‌های نوروزی بود که این رقم در سال جاری رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ۵۰درصد گردشگران استان سمنان در شاهرود اسکان می‌یابند که این مقوله درباره مسافران نوروزی نیز صدق می‌کند، افزود: همچنین باید گفت شرایط برای اسکان مسافران در محل‌های از پیش تعیین‌شده، مدارس و بقاع متبرکه مهیا شده و حتی سالن مدیریت بحران و مساجد نیز برای مواقع ضروری تجهیز شده‌اند تا اگر مانند سال گذشته بارش باران مسافران را دچار مشکل کرد، بتوانیم آن‌ها را بدون دغدغه اسکان دهیم.

خبرگزاری مهر در کنار مسئولان شهری گام برمی‌دارد

سرپرست خبرگزاری مهر استان سمنان نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه با توجه به دغدغه مسئولان در موضوعات مختلف شهری و روستایی تلاش شد تا ورود جدی‌تری را در معرفی ظرفیت‌های استان داشته باشیم، ابراز داشت: خبرگزاری مهر دوشادوش مسئولان درصدد رفع مشکلات شهرستان گام برمی‌دارد که در این میان با ایجاد صفحات ویژه گردشگری به‌طورجدی به این عرصه ورود پیدا کرد که با انتشار فیلم، تصاویر، گزارش و اخبار پیرامون این موضوعات سعی کرد عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد.

محمدحسن مقدم نیا در ادامه تصریح کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کمبود بارش‌ها در استان سمنان، خبرگزاری مهر تلاش کرد تا مسئولان را بر حفظ سرانه فضای سبز موجود در شهرستان و جلوگیری از قطع درختان آگاهی بخشی گسترده‌ای را به انجام برساند.

وی بابیان اینکه درمجموع سال گذشته و امسال خبرگزاری مهر تاکنون ۳۰گزارش ویژه گردشگری، خدمات نوروزی و ستاد اسکان مسافران را منتشر کرده است، افزود: این رسانه در سال‌های اخیر سعی کرده تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی استان سمنان سهم خود را در افزایش ماندگاری مسافران نوروزی ایفا کند چراکه ما معتقد هستیم این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند مقصد گردشگری برای یک استان متوسط جمعیت در کشور باشند که نمونه بارز آن وجود جنگل ابر، مقبره بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی، علاءالدوله سمنانی و مسجد تاریخانه و چشمه‌علی دامغان و ... است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه خبرگزاری مهر به مشکلات اجتماعی/ نقش رسانه در تحقق شعار سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..