تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کویت : خواستار همکاری جهانی برای نابودی داعش هستیم

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا و به نقل از نشریه الرای شیخ صباح الخالد الصباح وزیر امور خارجه کویت در دیدار با آنجلینو آلوانو همتای ایتالیایی خود با اشاره به همکاریهای نظامی دو کشور و تقویت آن پس از تبدیل شدن کویت به مرکز منطقه ای سازمان ناتو بر لزوم همکاریهای بین المللی در زمینه مبارزه با داعش تاکید کرد و گفت : تروریسم امروزه به عاملی برای تهدید امنیت منطقه تبدیل شده است و در صورت عدم مقابله با این بحران عواقب وخیمی در انتظار همگان خواهد بود .
وی تصریح کرد : ارتش عراق امروزه به تلاش های خود برای پاکسازی شهر موصل از حضور افراد گروه داعش ادامه می دهد و باید شرایط برای برقراری آرامش و امنیت در عراق و همزیستی مسالمت آمیز تمامی گروههای عراقی فراهم گردد.
کویت پس از تبدیل شدن به مرکز منطقه ای سازمان ناتو محل تردد مستمر نظامیان آمریکایی بوده و ایالات متحده قرار است نسبت به استقرار شش هزار نظامی آمریکایی در کویت جهت تردد آنها به سوریه و عراق اقدام نماید .
کویت به دلیل همسایگی با عراق و در اختیارداشتن یک موقعیت ترانزیت مناسب برای نظامیان ناتو که در سطح منطقه تردد می کنند از اهمیت شایانی برای ایالات متحده امریکا و شرکایش برخوردار است. در همین راستا طرفین به تازگی توافق نامه ای رسمی را جهت ارائه تسهیلات تردد به نیروهای ناتو امضا کرده اند اما طرف کویتی اختیارات بیشتری را نیز به این نیروها داده است و با وجود قانون ممنوعیت حمل سلاح در کویت٬ نیروهای ناتو اجازه حمل سلاح را در داخل خاک کویت خواهند داشت.
مهمترین جنبه این اقدام ٬ تلاش کویت برای کمک گرفتن از نیروهای ناتو جهت حفظ امنیت خود است و قرار است تعامل طرفین طی ماه های آینده نیز بیشتر شود.
خاورم*320 ** 1583 **
انتشار دهنده: محمدرضا عرفانیان

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کویت : خواستار همکاری جهانی برای نابودی داعش هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..