تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تراشه پروتز عصبی دریچه امید برای بیماران ضایعه نخاعی

عباس عرفانیان مجری طرح پروتز عصبی پاراواک در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهداف اجرایی این پروژه گفت: برای رفع مشکلات حرکتی در افرادی که دارای ضایعه نخاعی، قطع نخاع، صدمات مغزی و اشخاص مبتلا به ام اس پروتز عصبی پاراواک طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: ابزار میکروالکترونیکی عصبی با کنترل تراشه‌های ریزپردازنده‌ای با سیستم عصبی مرکزی و یا اعصاب محیطی ارتباط برقرار کرده و باعث کنترل خارجی ارگان‌های بدن می‌شود.

مجری طرح پروتز عصبی پاراواک اظهار داشت: این تراشه یک میکرو کامپیوتر قابل حمل است که کار قشر حرکتی مغز انسان را در ایجاد و کنترل حرکت در اعضای فلج انجام می‌دهد به طوری که با ارسال سیگنال‌های الکترونیکی به عصب‌های بدن باعث انقباض عضلات بدن و سبب حرکت در عضو فلج می‌شود.

وی عنوان کرد: برای انجام این پروژه یک تیم تحقیقاتی در پژوهشکده مهندسی فناوری عصبی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران نزدیک به بیست سال کار مطالعاتی و پژوهشی انجام داده و در نهایت موفق به طراحی یک پروتز عصبی منحصر به فرد تحت عنوان پاراواک برای ایجاد کنترل حرکت در عضو فلج شدند.

عرفانیان افزود: سیستم عصبی پاراواک برای ایجاد حرکت‌های ایستادن قدم برداشتن و نشستن طراحی شده و برای همه نوع ضایعات نخاعی این پروتز عصبی کاربرد ندارد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تراشه پروتز عصبی دریچه امید برای بیماران ضایعه نخاعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..