تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار قلبی در مورد مصرف ایبوپروفن به بهانه مصرف معمول در تعطیلات نوروزی

مصرف داروی ایبوپروفن برای تسکین سردرد، کار چندان بزرگی به نظر نمی رسد؛ اما باید بدانید که محققان دانمارکی به تازگی در مورد مصرف مکرر ایبوپروفن هشدار داده‌اند، ما نیز به بهانه مصرف معمول ایبوپروفن بخصوص در تعطیلات نوروزی این هشدار را یادآور می شویم

هشدار درمورد به خطر افتادن سلامت قلب با مصرف ایبوپروفن

به منظور بهبود سر درد، معمولا از داروی ایبوپروفن استفاده میشود که در داروخانه ها این دارو را می توان براحتی خریداری کرد. موضوع اصلی این است که باید بدانید که محقق ها در کشور دانمارک، مصرف زیاد داروی ایبوپروفن را خطرناک اعلام کرده اند. داروی ایبوپروفن میتواند افزایش ۳۱ درصدی ایست قلبی را به دنبال داشته باشد.

مصرف داروی ایبوپروفن برای تسکین سردرد، کار چندان بزرگی به نظر نمی رسد؛ اما باید بدانید که محققان دانمارکی به تازگی در مورد مصرف مکرر ایبوپروفن هشدار داده‌اند. یک پژوهش علمی منتشره در مجله قلب اروپا (European Heart Journal) نشان می دهد، ایبوپروفن، یکی از محبوب‌ترین داروهای مُسکن در آمریکاست که احتمال ایست قلبی را در افراد تا ۳۱ درصد افزایش می دهد.

بنا بر این گزارش، سایر انواع داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) نیز با افزایش احتمال ناراحتی‌های قلبی در ارتباط هستند. این یافته‌ها بر اساس داده‌های گردآوری شده از ۲۹ هزار تن از افراد درگیر با ایست قلبی (سکته قلبی) در کشور دانمارک در بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ میلادی اعلام شده‌اند.

بر اساس گزارش گاردین، در مورد ۳۴۰۰ تن از افرادی که با ایست قلبی روبرو شده اند، داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) تا ۳۰ روز قبل از آن مصرف شده بودند که بیشترین میزان افزایش خطر ایست قلبی مربوط به داروی غیر استروئیدی دیکلوفناک، با ۵۰ درصد می‌ باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عوارض جانبی ایبوپروفن بسیار خطرناک و جبران ناپذیر هستند

گونار گیسلاسون (Gunnar Gislason) سرپرست این تحقیقات از دانشگاه کپنهاگ دانمارک می گوید: این تحقیقات نشان می‌دهد، آنچنان هم که گفته می‌شد، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بی‌خطر نیستند.

گونار گیسلاسون بر این باور است که دسترسی به این نوع از داروها به عنوان داروهای بدون نیاز به نسخه، بیش از حد، ساده و آسان است.

بر اساس گزارش لایو ساینس (Live Science )، این پژوهشگران معتقدند که مردم به هیچ وجه نباید داروی ایبوپروفن را بیش از ۱۲۰۰ میلی گرم در روز (برابر با ۶ قرص ۲۰۰ میلی گرمی) مصرف کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز پیش از این هشدار داده بود که افراد دچار بیماری‌های قلبی یا افراد مبتلا به فشار خون بالا، قبل از مصرف داروی های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) می بایست با پزشک خود مشورت کنند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: hidoctor.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار قلبی در مورد مصرف ایبوپروفن به بهانه مصرف معمول در تعطیلات نوروزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..