تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از ورود قطعات خودرو ضامن اشتغال جوانان/ رقابتی شدن بازار خودروهای ایرانی در پی لغو تحریم ها

جلوگیری از ورود قطعات خودرو ضامن اشتغال جوانان/ رقابتی شدن بازار خودروهای ایرانی در پی لغو تحریم هاحمید رضا صالحی عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صنایع کشور عنوان کرد: صنعتی شدن کشور نیازمند زیر ساخت های لازم است که در حال حاضر این زیر ساخت ها ریشه در اقتصاد کلان کشور دارند.

صالحی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که سیستم اقتصاد کشور همواره حول محور اقتصاد نفتی می چرخد لذا رونق صنایع در گرو به روز کردن سیستم اقتصادی کشور است و به همین منظور مسئولان ذی ربط می بایستی تمام تلاش خود را در این جهت به کار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به صنعت خودرو سازی نیز باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: واقعیت امر این است که هم اکنون شاهد ورود حجم عظیمی از قطعات خودرو هستیم که این امر نشان از ناتوانی کشور داشته و  علاوه بر آن سبب خروج منابع ارزی از کشور می شود.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن تهران تصریح کرد: از آنجایی که رویه دولت ها همواره بر این اساس بوده، لذا سبب شده تا برخی از تولید کنندگان قطعات خارجی همانند چین بازار کشور را قبضه کنند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد: آهنگ رشد نرخ تورم طی سال های اخیر، بالا بودن قیمت تمام شده کالا ها، بالا بودن نرخ سود تسهیلات و چند نرخی بودن ارز از جمله معضلات موجود پیش روی تولید کننده داخلی محسوب می شوند که اجازه رشد و نمو را از این قشر می گیرد.

به گفته وی بالا بودن نرخ سود تسهیلات صنایع سبب آسیب دیدن این بخش شده چرا که در حال حاضر رقم این نرخ در کشور های توسعه یافته 2 درصد بوده اما در کشور ما این نرخ گاهی به 20 درصد نیز می رسد که این امر معضل بزرگی برای تولید کنندگان کشور تلقی می شود.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن تهران با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانجات خودرو سازی طی سال های اخیر بیان کرد: این حجم از واردات بی رویه کارخانجات کشور را به ورطه نابودی کشانده که به دنبال این موضوع، شاهد تعدیل نیرو و افزایش نرخ بیکاری در سطح کشور بوده ایم.
 
صالحی در ادامه با بیان اینکه دولت بدین طریق به تولید کنندگان خارجی یارانه می دهد، گفت: از آنجایی که رونق در صنایع سبب رشد فضای کسب و کار کشور می شود لذا دولت می بایستی از طریق حمایت از تولید کنندگان داخلی زمینه را جهت افزایش تولیدات و به تبع اشتغالزایی فراهم آورد، همچنین با ارائه تسهیلاتی زمینه را نه تنها در بازار داخلی بلکه در سطح بین الملل برای تولید کنندگان فراهم آورد تا بدین طریق شاهد رقابت پذیری خودرو های ساخت داخل باشیم.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان به کیفیت نازل این قطعات اشاره کرد و افزود: مسئولان مربوطه می تواند از طریق ارائه خدماتی زمینه را جهت حمایت از تولید داخلی فراهم آورند چرا که با وجود لغو تحریم های بین المللی و گشایش های مالی و به تبع ورود تکنولوژی های نوین می توان شاهد بهبود وضعیت این بخش بود.
 
گفتنی است که ورود این قطعات از کشور چین  و با کیفیت نازل نه تنها مردم را به خرید خودرو بی رغبت کرده و فضای بی اعتمادی بین آنان و فروشندگان به وجود می آورد بلکه سبب ناامیدی تولید کننده داخلی و نیز افزایش نرخ بیکاری در سطح کشور می شود به همین منظور و با در نظر داشتن کیفیت مناسب قطعات ساخت داخل، دولت موظف است از طریق برنامه ریزی های مناسب زمینه را برای رونق در این بخش فراهم آورد.
 
انتهای پیام/
 
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از ورود قطعات خودرو ضامن اشتغال جوانان/ رقابتی شدن بازار خودروهای ایرانی در پی لغو تحریم ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..