تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمایش سرزمین در برنامه ششم توسعه جایگاهی ندارد

آمایش سرزمین در برنامه ششم توسعه جایگاهی نداردعلیرضا بزرگی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت آمایش سرزمین در برنامه ششم توسعه اظهارداشت: ارائه آمار دقیق مبنای برنامه ریزی در حوزه کشاورزی است که متاسفانه به سبب فقدان آمار دقیق با مشکلات متعددی در حوزه تولید و بازار محصولات کشاورزی روبرو هستیم.

وی افزود: براساس قانون تمرکز کلیه وظایف مربوط به این حوزه باید به متولی بخش واگذار می شد که این امر تاکنون عملیاتی نشده از این رو در حوزه منابع طبیعی و بحث های حمایتی وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه، ساز خود را می زنند.

بزرگی ادامه داد: با وجود چنین شرایطی نمی توان براساس ظرفیت های هر استان و منطقه،  برنامه ریزی در الگوی کشت، نظام بازار و غیره داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه در صورت نبود نظام یکپارچه برنامه ریزی در تغییر الگوی کشت نخواهیم داشت، گفت: تا زمانی که سیستم و نظام یکپارچه ای در حوزه برنامه ریزی ها صورت نگیرد، برنامه تغییر الگوی کشت و آمایش سرزمین به معنای واقعی اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  آمایش سرزمین  در برنامه ششم توسعه جایگاهی ندارد،تصریح کرد: سیاست های کلی بخش برنامه ششم باید بعنوان سند بالا دستی مد نظر قرار گیرد که متاسفانه در این نظام برنامه ریزی، آنچنان که باید و شاید این امر مورد توجه قرار نگرفته است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمایش سرزمین در برنامه ششم توسعه جایگاهی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..