تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران

قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران

داستان‌های افسانه‌ای و باورنکردنی آن، کنجکاوی همه بویژه توریست‌های خارجی را برمی‌انگیزد تا برای دیدن از راه‌های دور و نزدیک به آن سفر کنند.

قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران

صحرایی در کویر مرکزی ایران که بدلیل نداشتن جلوه‌های حیات چون چشمه و چاه آب و دمای حرارت شدید و بالا، صعب‌العبور بودن، حتی در اکثر نقشه‌ها هم نامی از آن ثبت نشده است، اما جالب اینکه در سال‌های بسیار دور برخی از کویرشناسان اروپایی در شرح و توصیف سفرهای خود به "ریگ جن" اشاره کرده‌اند.

قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران

در کتابی با نام عبور از صحرای ایران که توسط آلفونس گابریل اتریشی که در زمان رضا شاه با شتر در ایران به کویر گردی پرداخته بود، توصیف‌های بسیاری از این کویر شده است.

قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران

این منطقه به مثلث برمودای ایران معروف است. مردم بومی به عنوان سرزمینی نفرین شده به آن می‌نگرند و اعتقاد دارند که ارواح پلید و شیاطین در آن حکومت می‌کنند، زیرا تا جایی که چشم می‌بیند پله‌های شنی و باتلاق‌های نمک در آن وجود دارد که مرگ را برای هر موجود زنده‌ای رقم می‌زند.

قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران

طبق گفته یکی از کاوشگران وقتی شترهای اهالی کویر هم به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و حرکت نمی‌کنند.

طلسم دیگ جن چند سال قبل شکسته شد و یک ماجراجوی ایرانی (علی پارسا) پس از چند بار تلاش بالاخره توانست از این کویر وحشتناک بگذرد.

این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد که به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب در گذشته محل عبور کاروان‌ها نیست.

گزارش از ندافاضلی

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدم پشت قدم بر خطرناک‌ترین نقطه نمکی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..