تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه در تعطیلات فراموش نشود

یک متخصص تغذیه با اشاره به این که در تعطیلات نوروز، برنامه غذایی برخی از افراد به دلیل پرخوری شب قبل، دیر بیدار شدن، دید و بازدید، و یا مسافرت تغییر کرده و بسیاری از افراد صبحانه را از وعده های غذایی روزانه خود حذف می کنند، هشدار داد

 اهمیت صبحانه در تعطیلات نوروز

دکتر سعید حسینی گفت: اگر چه نخوردن صبحانه در کوتاه مدت ممکن است خطر چندانی برای فرد نداشته باشد، اما حذف صبحانه و همچنین دیگر وعده های غذایی در طول یک روز، می تواند تاثیر منفی بر تغذیه در وعده های بعدی داشته و مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد.

وی افزود: صبحانه نخوردن در ایام نوروز سبب می شود که با نرسیدن موادغذایی به بدن، فرد در وعده بعدی غذا احساس گرسنگی بیشتری داشته، در نتیجه در وعده بعد یا میان وعده ها پرخوری کرده و غذایی بیش از اندازه لازم مصرف کند، بنابراین بدن از یک طرف دریافت مواد قندی نداشته و از طرفی با دریافتی بیشتری مواجه می شود.

وی افزود: چنانچه فرد در ایام نوروز با حذف صبحانه در وعده بعدی غذای روزانه خود پرخوری کند، موادغذایی مازاد بر مصرف در بافت های بدن ذخیره خواهد شد، در نتیجه اگر این ذخایر سوزانده و مصرف نشود، بدن فرد با اضافه وزن و چاقی مواجه شده،  که عوارض متعددی را برای آن به دنبال خواهد داشت.

این متخصص تغذیه صبحانه را اصلی ترین و مهمترین وعده در بین وعده های غذایی دانست و گفت: اهمیت خوردن صبحانه چه در ایام تعطیلات نوروز چه روزهای عادی، از آن جهت است که فاصله بین خوردن شام تا صبحانه از فاصله وعده های دیگر بیشتر می شود و به همین دلیل تاکید بر خوردن صبحانه بیش از دیگر وعده ها است.

دکتر حسینی افزود: با توجه به این که فاصله مصرف شام تا صبحانه معمولا بین ۱۲ تا ۱۴ساعت است، بدن در این فاصله نیازهای خود را از طریق ذخائر تامین می کند اما این میزان مصرف برای تامین نیروی بدن کافی نیست، بنابراین لازم است که در وعده بعدی یعنی خوردن صبحانه، کمبود این نیازها برطرف شود، همچنین در صورت حذف این وعده مهم، فاصله بین دو وعده دیگر نیز طولانی خواهد بود و مسلما بدن با کمبود ویتامین و کالری مورد نیاز مواجه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: چنان چه فردی در تعطیلات نوروزی تمایلی به خوردن صبحانه ندارد حداقل با خوردن هر یک از مواد غذایی مانند خرما(دوعدد)، کشمش(مقداری)، شیر(یک لیوان)، و یا  میوه،  قند خون بدن را بالا ببرد تا در وعده بعدی گرسنگی شخص را واردا به پرخوری نکند، همچنین افراد باید سعی کنند سه وعده اصلی غذا را داشته باشند اما حجم مصرف آن را کاهش داده و از مواد مغذی و مفید در این وعده ها تغذیه کنند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatonline.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه در تعطیلات فراموش نشود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..