تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعداد داوطلبان برای انتخابات شوراها در خراسان جنوبی به 497نفر رسید

علی جزندری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان 416نفر برای انتخابات شوراهای روستایی و 81 نفر نیز داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای شهر شدند.
وی اضافه کرد: ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 11 فرمانداری و 25 بخشداری استان از 30 اسفند ماه 95همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا پایان ششم فروردین ماه 96 ادامه دارد.
جزندری اظهار کرد: داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام به فرمانداری ها و بخشداری های شهر و روستای خود مراجعه کنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: ارایه اصل شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار جدید، اصل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهر تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در موقع ثبت نام ضروری است.
جزندری اضافه کرد: توانایی خواندن و نوشتن برای داوطلبان شوراهای روستایی تا 200 خانوار جمعیت و ارایه مدرک تحصیلی دیپلم برای نامزدان روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت از دیگر شرایط داوطلبان در این انتخابات است.
وی یادآور شد: ارایه اصل کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرک معتبر مبنی به روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای مردان و ارایه اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه برای داوطلبان الزامی است.
جزندری، مشارکت مردم خراسان جنوبی در چهارمین دوره انتخابات شوراها را 82.1 درصد ذکر کرد و گفت: در این انتخابات پنج هزار و 659 نفر داوطلب، ثبت نام کردند که پنج هزار و 150 نفر مربوط به روستاها و 545 نفر مربوط به شهرها بود.
وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، پنج هزار و 473 نفر مرد و 222 نفر زن بودند.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از این تعدادد 454هزار(59درصد) نفر جمعیت شهری و 315هزار نفر (41درصد) روستایی هستند.
این استان 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع 5.1نفر است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعداد داوطلبان برای انتخابات شوراها در خراسان جنوبی به 497نفر رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..