تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اين‌قدر آجیل نخورید!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک، در روزهای دید و بازدید عید سعی کنید آجیل عید چاقتان نکند. به عقیده بسیاری از مسافران نوروزی نمی توان از کنار کاسه پر آجیل با خونسردی رد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، میزان زیاد تنقلات و شیرینی برای پذیرایی از مهمان‌ها در عید، می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد. آجیل‌ها اگرچه از مغذی‌ترین خوراكی‌ها به‌حساب می‌آیند اما مصرف بیش از اندازه آنها كاملا می‌تواند نتیجه عكس داشته باشد. متخصصان، خوردن خشكبار (میوه‌های خشك‌شده مانند برگه‌های زرد‌آلو، هلو، توت، خرما) و آجیل (انواع مغزهای گردو، بادام، فندق و تخمه) را همیشه توصیه می‌كنند و حتی می‌گویند در برنامه روزانه آجیل و خشكبار وجود داشته باشد.

اما به یاد داشته باشید که تنها یك مشت کوچک بسته آجیل یك واحد غذایی به‌حساب می‌آید. توصیه می‌شود روزانه 30تا 40گرم آجیل مصرف شود. البته سلامت و تازگی مغزها اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا كه اگر مغزها سالم و تازه نباشند نه‌تنها مفید نیستند بلكه مضر هم هستند، برخی کپک های غذایی در آجیل ها با حرارت از بین نمی روند.

در تعطیلات نوروزی، میزان مصرف مواد غذایی بیش از حالت عادی است و اکثر تنقلات كالری بالایی دارند. به یاد داشته باشید، خوراكی‌هایی مثل آجیل كه هر 100گرم آن 600كالری انرژی دارد. در نتیجه سعی کنید در هنگام گفت‌وگو و معاشرت در روزهای عید گرم تخمه شکستن نشوید و از كالری دریافتی‌ غافل نمانید.

سعی کنید مغزدانه‌ها را با احتیاط بخورید چراكه تراكم كالری مغزدانه‌ها به‌شدت بالاست و مصرف زیاد آنها می‌تواند چاقی به همراه بیاورد.

512




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اين‌قدر آجیل نخورید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..