تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرماندار: فردوس دارای استعدادهای ناب فرهنگی و هنری زیادی است

مهدی ابراهیمی چهارشنبه شب در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فردوس مهد انسان های بزرگی است که نامشان از افتخارات ایران زمین است.
وی گفت: فردوس شهر جاذبه های تاریخی است که متاسفانه در غربت کویر دیده نشده و به جایگاه قابل توجه نرسیده است.
وی بیان کرد: آسیاب های آبی قدیمی، حمام های تاریخی و سنتی، قلعه، مدرسه حبیبیه، روستاهای ییلاقی بی نظیر، آبگرم معدنی و ... از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
به گزارش ایرنا ابراهیمی اظهار کرد: فردوس امروز، در گذشته کسب و کار پویایی داشته است همانطور که ناصر خسرو می گوید 400 کارگاه زیلوبافی پررونق داشت و امروز حال آن خوب نیست.
وی ادامه داد: اما امیدواریم که آینده در عرصه هنر تاریخ درخشانی داشته باشد، هنرهای نمایشی در فردوس جایگاه منحصر به فردی در کشور دارد.
وی بیان کرد: حضور پنج دوره در جشنواره تئاتر بین المللی کودک و چهار دوره جشنواره فجر و کسب مقام های برتر بخشی از توانایی های هنرمندان این شهرستان است.
وی یادآور شد: وجود رشته هنرهای نمایشی تا مقطع ارشد در دانشگاه های شهرستان در شرق ایران منحصر به فرد است، در هنرهای تجسمی هنرمندان شهرستان در کشور مطرح هستند.
فرماندار فردوس افزود: این شهرستان سرشار از پتانسیل های معدنی ناب است که اگر زمینه ورود و ظهور آنها فراهم شود از منافع آن نه تنها استان بلکه کشور بهره خواهد برد که شرط اصلی آن استفاده از امکانات حمل و نقلی ریلی و هوایی است.
ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه این شهر در کریدور اتصال جنوب کشور به شمال شرق است بذل توجه به زیرساخت های حمل و نقل مورد انتظار است.
فردوس در 200کیلومتر شمال غرب بیرجند قرار دارد.
مجتمع یادشده یکی از 16پروژه ای است که عصر چهارشنبه همزمان با بقیه پروژهها با حضور رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
برای احداث این پروژهها که مربوط به بخش صنعت، معدن، راه، آب و گاز و بخش فرهنگی است، هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است .
مجتمع یاد شده با صرف 25میلیارد ریال سرمایه گذاری با هزار و 700مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع احداث شد.
از مجموع بودجه هزینه شده پنج میلیارد ریال کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که صرف تجهیز سالن همایش و مبلمان اداری مجتمع شده است و ظرفیت آمفی تئاتر آن 400نفر است.
این مجتمع دارای کتابخانه، قرائت خانه، بخش اداری، نمایشگاه، فروشگاه ، فضای انتظار صحنه، اتاق گریم، کارگاه سفالگری و مجمسه سازی، نماز خانه ، اتاق های استاد، کنفرانس و کلاس نظری، آتلیه نقاشی، طراحی و ... است.
*7557 **2047*خبرنگار- رقیه محمدی *انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرماندار: فردوس دارای استعدادهای ناب فرهنگی و هنری زیادی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..