تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لحظه لحظه‌ آیین‌های نوروزی بار دراماتیك دارد

لحظه لحظه‌ آیین‌های نوروزی بار دراماتیك داردبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس غزالي هنرمند جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با توجه به حفظ ارزش‌های آیین باستانی كشور در فضای سینما در پاسخ به اینكه فكر می‌كند چقدر سینمای ما به این گونه آیین‌ها می‌پردازد، توضیح داد: با توجه به اینكه این مسئله صد در صد موضوع مهمی است و ما باید در فضای هنری به آیین باستانی و سنتی كشورمان اهمیت بدهیم، به نظرم تلویزیون در این زمینه فعال‌تر عمل كرده است و جالب است كه چرا سینمای ما یا اصلا آثاری در این زمینه نداشته یا خیلی كم در این زمینه فعال بوده است. بنابراین برایم بیشتر عجیب است كه چرا این گونه نیست. به اعتقاد من با توجه به اینكه سینما هم رسانه مهمی است و رسالتش در امر فرهنگ‌سازی با مسئولیت سنگین‌تری همراه است، باید با توجه به تعداد مخاطبانش و جمعیتی كه به خود جذب می‌كند، در این زمینه فعال‌تر باشد.
 
غزالی همچنین تاكید كرد: سینما می‌تواند قصه‌هایی در راستای آیین‌های باستانی كشورمان را حتما تدارك ببیند؛ چراكه این موضوع قطعا مهم است. من شخصا متاسفم كه این اتفاق در فضای سینما خیلی كم رخ می‌دهد. اگر این مقوله همین طور خاك بخورد، نسل‌های بعدی‌مان هیچ اثری از آیین‌های مهم كشورمان نخواهند داشت و مطمئنا این مقوله رفته رفته كم‌رنگ‌تر خواهد شد اما اگر در قالب فیلم در سینما آثاری در این زمینه داشته باشیم هم آثارمان ماندگار می‌ماند و نسل به نسل می چرخد، هم اینكه در واقع برای آیین‌های باستانی‌مان ارزش قائل شده‌ایم و فرهنگ و اصالتمان هم همیشه پا بر جای می‌ماند. امیدوارم پرداخت به این موضوع از طریق رسانه‌ها زنگ خطری برای خیلی‌ها از جمله مسئولان باشد.
 
وی در پاسخ به اینكه چقدر آیین های سنتی‌مان بار دراماتیك دارند و آیا می‌توان نوروز را به عنوان یك مضمون سینمایی دید و بر اساس آن فیلم ساخت، خاطرنشان كرد: قطعا می‌تواند این اتفاق بیفتد؛ چراكه نه. هنر نویسندگی و قطعا كارگردانی از لحظه لحظه‌ این مناسبت‌ها می‌توانند داستان داشته باشند، در واقع مناسبت‌ها می توانند بهانه‌ای برای قصه‌سازی باشند. به عنوان مثال، مجموعه «وضعیت سفید» كه آغاز سال 60 یا 61 را روایت كرد، ژانری از دفاع مقدس بود اما در بطن قصه، خانواده‌ای پرجمعیت را نشان می‌داد كه با مشكلات فراوانی مواجه بودند و باهم اختلافات زیادی داشتند اما به بهانه جنگ مجبور شدند در خانه پدری‌شان دورهم جمع شوند و به نظرم این پیام بزرگی به همراه داشت، یعنی درواقع منظورش این بود كه همه ما در دوران جنگ با تمام سختی‌ها كنار هم زندگی كردیم و اتفاقا در این مجموعه به عید نوروز و اهمیت آن اشاره فراوانی شد و با وجودی كه خواهر و برادرهای داستان اختلافات زیادی داشتند اما این آیین مهم و بزرگ توسط مادر پیر خانواده به قشنگی اجرا شد؛ بنابراین مناسبت‌ها می‌توانند بهانه‌ای برای شكل‌گیری داستان‌های جذاب و دراماتیك باشند.
 
عباس غزالی در پایان به مخاطبان نوروزی پیشنهاد داد: قطعا ایام نوروز با ایام معمولی تفاوت دارد و به خاطر تعطیلی‌اش، در كنار خانواده بودن آرامش خاصی دارد، پیشنهادم این است عزیزانی كه در ایام نوروز به سفر می روند اگر فرصت داشتند این ایام بهترین فرصت برای مطالعه كتاب و رمان‌های مهم دنیاست. همچنین در این ایام لحظاتی هم می‌توانیم تماشاگر فیلم‌های سینمایی كه تلویزیون پخش می‌كند و برنامه‌های نوروزی‌اش باشیم. سینما هم در این ایام فیلم‌های مفرحی هر ساله دارد كه به نظرم بد نیست از آن ها غافل نشویم.  

انتهای پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لحظه لحظه‌ آیین‌های نوروزی بار دراماتیك دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..