تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صالحی امیری: فرهنگ و انسان بستر اصلی توسعه است

صالحی امیری: فرهنگ و انسان بستر اصلی توسعه است

استان‌ها > خراسان جنوبی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفهوم فرهنگ و انسان مقدمه و بستر اصلی توسعه است و هر جامعه ای که از آن برخوردار باشد، رشد می کند.

به گزارش  خبرآنلاین ، دکتر سید رضا صالحی امیری عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری فردوس که همزمان با افتتاح 16پروژه عمرانی و تولیدی که با حضور رئیس جمهوری در خراسان به بهره برداری رسید، افزود: در 100 سال گذشته مسیر توسعه را اشتباه رفته ایم بعد از یک قرن از نفت به توسعه نرسیدیم و باور داریم ریل توسعه از فرهنگ آغاز می شود.
وی گفت: انسان فرهیخته از منافع فردی عبور می کند دچار بحران و آسیب های احتماعی نمی شود در جامعه ای که شاهد انبوه آسیب های اجتماعی هستیم از ریل توسعه خارج شده ایم.
وی تاکید کرد: نباید با سختگیری های غلط تلاش کنیم جوانان را با خود همراه کنیم بلکه با درک و گفت و گو آنها را با واقعیت های جامعه آشنا کنیم.
وی اظهار کرد: مسیر تحکم بداخلاقی و انسدادی ما را به مقصد نمی رساند و از این منظر بیش از هر زمان دیگری به گفت و گوی فرهنگی نیاز داریم.
صالحی امیری با اشاره به افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس گفت: این فضا باید به مکانی برای گفت وگوی فرهنگی تبدیل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ایام ولادت فاطمه زهرا (س) و سال نو افزود: توفیقی بود که امروز با تعدادی از مردم خراسان جنوبی دیدار داشته باشم از همه کسانی که در ایجاد این بنا نقش داشتند تشکر می کنم.
وی گفت: مردم فردوس حق بزرگی به گردن همه ما دارند و ما هیچ شانی جز خدمت به مردم نداشته و نداریم، این بنا هدیه ای به اصحاب فرهنگ و هنر، اصحاب قرآن و نماز و دیار مردمانی است که در چهره های آنها نجابت و پاکی و در قلبشان چشمه های زلال است.
وی بیان کرد: این منطقه از همه خوبی ها برخوردار است برخورداری به انسان های مصمم و با اراده ای است که برای اشتغال و رفاه مردم تلاش می کنند.
وی عنوان کرد: ایجاد رفاه، آسایش و معرفت افزایی به جامعه هدف تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی در دولت تدبیر و امید است.
به گزارش ایرنا صالحی امیری اظهار کرد: فراموش نکنیم امروز اگر از این مجموعه برخوردار می شویم زیرساخت و بستری است که سبب توسعه فرهنگی می شود.
وی یادآور شد: در غرب موضوع توسعه با کلمه رشد همراه شد وقتی رشد در غرب به مرز 10 تا 11 درصد رسید همگان فکر می کردند اتفاق بزرگی در دنیا شکل گرفت اما رشد اقتصادی باعث توسعه در غرب نشد.
وی ادامه داد: آسیب های جدید اجتماعی، انزوا گزینی، شکاف طبقاتی و فقر در غرب گسترده شد ، اصحاب توسعه به این فکر افتادند تا بتوانند مقوله توسعه را با مفهوم رفاه همراه سازند.
وی افزود: مقوله رشد با مفهوم رفاه به این معناست که همه افراد جامعه باید از حداقل های رفاه بهره مند شوند.
وی اضافه کردند: بعد از ایجاد دولت های رفاه، به این جمع بندی رسیدند که توسعه بستر واقعی توسعه انسانی است و بدون توسعه انسانی، توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شکل نمی گیرد و لذا انسان توسعه یافته محور حرکت توسعه شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به همین دلیل روی سرمایه انسانی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برنامه ریزی شد.
صالحی امیری اظهار کرد: منظور از سرمایه اجتماعی یعنی رضایت و مشارکت همگانی یعنی بین دولت و مردم رضایت مندی و اعتماد وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: اعتماد و اعتماد زایی یکی از سرمایه های اجتماعی جامعه است شاید بسیاری از افراد تحمل فقر را داشته باشند اما تحمل بی عدالتی را ندارند.
وی بیان کرد: یکی از شاخص های اکرانی خوب و دولت های شایسته، این است که دولت ها عدالت اجتماعی را رعایت کنند.
وی اظهار کرد: سرمایه سیاسی یعنی صداقت، سیاست ورزی نه سیاست بازی، سیاست اخلاقی یعنی تربیت کادرهای سیاسی که محور آن انقلاب باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تربیت انسان فرهنگی مورد تاکید حضرت امام(ره) بود، یادآور شد: اینکه نباید دچار انحراف از این مسیر شویم، امام فرمودند ساخت یک جامعه ناظر بر ساخت یک انسان فرهنگی است.
مجتمع یاد شده با صرف 25میلیارد ریال سرمایه گذاری با هزار و 700مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع احداث شد.
از مجموع بودجه هزینه شده پنج میلیارد ریال کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که صرف تجهیز سالن همایش و مبلمان اداری مجتمع شده است و ظرفیت آمفی تئاتر آن 400نفر است.
این مجتمع دارای کتابخانه، قرائت خانه، بخش اداری، نمایشگاه، فروشگاه ، فضای انتظار صحنه، اتاق گریم، کارگاه سفالگری و مجمسه سازی، نماز خانه ، اتاق های استاد، کنفرانس و کلاس نظری، آتلیه نقاشی، طراحی و ... است.

۴۶



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صالحی امیری: فرهنگ و انسان بستر اصلی توسعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..