تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اچ تی سی کجایی؟ دقیقا کجایی؟! HTC U Ultra و نگاه سینا

ماجرا از آن جا شروع شد که اچ تی سی خانواده جدید HTC U را معرفی کرد. در ابتدای معرفی اصلا احساس معرفی شدن یک پرچمدار را نداشتیم و از خدا که پنهان نیست، از شما پنهان هنوز هم نداریم. تنها چیزی که ما را متقاعد می کند که اچ تی سی، U ultra را پرچمدار می داند، برچسب قیمتی آن است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاه من درباره آخرین حرکت اچ تی سی در زمینه موبایل را بررسی کنیم.

کلاغ با قیمت قناری؟!

ما هیچ وقت انتظار نداریم که شرکت با اعتبار و پر سابقه تایوانی که برند برجسته HTC را دارد بخواهد مثل چینی ها پرچمدار ارزان بفروشد. هیچگاه در زمینه قیمت گذاری نیز خرده زیادی به آن نگرفته ایم. این بار اما موضوعی است که اولین واکنش هر کاربری را بر می انگیزد! ۷۵۰ دلار؟! یعنی بیست دلار ارزان تر از آیفون ۷ پلاس و ۱۰۰ دلار گران تر از آیفون ۷! ملاک این قیمت گذاری دقیقا چیست؟ نگاهی به تفاوت عملکرد این دستگاه داشته باشید:

شاید اچ تی سی فکر می کند یک موبایل شیشه ای که خیلی براق است و البته زیبایی خاصی نیز دارد، به همراه یک نمایشگر دوم بالای نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD آن و البته یک دوربین خیلی خوب، باید قیمت یک پرچمدار را داشته باشد اما حقیقت این است که اینطور نیست. اگر بخواهیم صادق باشیم اچ تی سی U Ultra را می توان رقیب مستقیم گلکسی ای ۷ ۲۰۱۷ (Galaxy A7 2017) دانست نه در رده یک پرچمدار!

مهندسی سوال برانگیز

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی یک باگ در طراحی یا هر موضوع دیگری می بینید و با خود می گویید که چه مهندسی های بی حواسی! یعنی واقعا این را متوجه نشده اند؟! چند ثانیه بعد ندایی از سمت وجدان شما به شما می گوید که: “تو که از مهندسی ها فلان شرکت بیشتر نمی فهمی، پس حتما دلیلی داره!” خب حقیقت این است که در اکثر اوقات همین ندای وجدان شما صحیح می گوید اما گاهی حق با شماست!

در اچ تی سی U Ultra شاهد یک طراحی بزرگ هستیم، یک طراحی کاملا بزرگ! در مقایسه با دیگر محصولات مشابه می توان گفت اچ تی سی هیچ علاقه ای به طراحی ارگونومیک تر یا شبه ارگونومیک تر نداشته است. البته که اگر محصولات اچ تی سی را دنبال کرده باشید، می دانید که این شرکت هیچ وقت علاقه ای به حاشیه نمایشگر کم یا دستگاه باریک نداشته است اما سال ۲۰۱۷ زمانی نیست که اچ تی سی بخواهد با عادات قدیمی خود بازی را ادامه بدهد.

همچنین در U Ultra شاهد یک برآمدگی دوربین خیلی زیاد هستیم، برآمدگی که ما را به یاد سلطان برآمدگی دوربین (!) یعنی گلکسی اس ۶ می اندازد. حقیقتا با ضخامت ۸ میلی متر دیگر نباید شاهد چنین برجستگی ای باشیم. گلکسی اس ۶ با ضخامت ۶.۸ میلی متر، حدود ۱.۶ میلی متر برآمدگی دوربین داشت. حتی الجی وی ۲۰ که برآمدگی دوربین دارد، ضخامت دستگاه با درب قابل باز شدن توسط کاربر برابر ۷.۶ میلی متر است و البته برای دوربین اصلی از دو دوربین بهره برده است و باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری قابل تعویض نیز دارد.

مورد دیگری که به اچ تی سی U Ultra خرده گرفته می شود، همین اندازه باتری آن است. یک فبلت عظیم الجثه که حجم باتری آن تنها ۳۰۰۰ میلی آمپری است! اچ تی سی از همین حجم باتری برای اچ تی سی ۱۰ با نمایشگر ۵.۲ اینچی نیز استفاده کرده است. علاوه بر کم بودن حجم باتری، عملکرد نه چندان قابل قیاس آن با دیگر دستگاه های در این رده نیست. برای مثال شما در ادامه می توانید مقایسه عملکرد باتری اچ تی سی U Ultra را با گلکسی ای ۵ ۲۰۱۷ ببینید: (گلکسی ای ۵ ۲۰۱۷ حجم باتری برابر با اچ تی سی U Ultra دارد، از نظر ابعاد دستگاه در حقیقت باید با گلکسی ای ۷ ۲۰۱۷ مقایسه می شد که به دلیل باتری بسیار بزرگتر ۳۶۰۰ میلی آمپری این دستگاه این مقایسه را انجام ندادیم)


۳ مورد مهم دیگر نیز وجود دارد! عدم مقاومت در برابر آب، عدم پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی متری هدفون و عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس! این موارد چیزهایی هستند که هر کدام برای کاربرهای خاصی به شدت اهمیت دارد. حداقل دو مورد اول را می توان حیاتی دانست. با توجه به طراحی فراخ (!) این دستگاه، امکان حضور هر ۳ این موارد وجود داشته است که حالا نیست!

یک مورد خیلی حیاتی دیگر نیز که در تجربه کاربری هر روز و حتی هر لحظه شما می تواند تاثیر مستقیمی داشته باشد، دکمه های خازنی خیلی خیلی کوچک این دستگاه است. عموما برای لمس آن ها دچار مشکل می شوید و باید به دنبال آن ها بگردید!

اصالت از دست رفته؟!

خیلی از کاربران با دیدن اچ تی سی U Ultra به یاد گلکسی اس ۶ یا گلکسی اس ۷ می افتند، دستگاه های سامسونگ که شیشه ای هستند و به سبب طراحی ویژه خود، نور را به شکل جالبی منعکس می کنند. حتی خیلی از شما شاید با دیدن دوربین مربعی و چینش خاص فوکوس لیزری و فلاش در کنار آن، به یاد گلکسی نوت ۵ بیافتید. حقیقت این است که این اولین باری که نیست که اچ تی سی به این نوع طراحی متمایل می شود. اچ تی سی در سری باترفلای خود که از سال ۲۰۱۳ طراحی و تولید کرده است همیشه پلاستیک براق داشته و ظاهر کلی دستگاه شبیه به این دستگاه با شیشه گوریلا گلس ۵ است. مشخصا نمی توان گفت که اچ تی سی در این زمینه تقلیدی داشته اما منکر شباهت آن با دستگاه های یاد شده نمی توان شد.


از طرقی عموما ما از پرچمدار اچ تی سی یک دستگاه محکم و با صلابت فلزی را انتظار داریم، این چیزی نیست که اچ تی سی با U Ultra به ما ارایه کند. در حقیقت با بردن نام اچ تی سی بدون مکث به یاد طراحی جذاب ام ۷، ام ۸، ام ۹ و اچ تی سی ۱۰ می افتیم.

نمایشگر دوم نیز بدون مکث ما را به یاد سری V الجی می اندازد، جایی که نمایشگر دوم بالای نمایشگر قرار گرفته است. این می تواند یک تقلید آشکار و ضعیف باشد که به نظر ما لزومی به انجام آن نبود. حتما شایعه دلسرد شدن الجی از نمایشگر دوم و احتمال عدم وجود آن در عضو سوم خانواده الجی وی یعنی الجی V30 شنیده اید.

اچ تی سی کجایی؟!

اچ تی سی مشخصا مسیر درستی را با U Ultra در پیش نگرفته است، این یک امر واضح و غیر قابل انکار است. شایعاتی درباره ارایه یک پرچمدار با اسنپدراگون ۸۳۵ در ماه های آتی توسط اچ تی سی وجود دارد، ما قویا امیدواریم این اتفاق بیافتد و پس از آن قیمت U Ultra کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد. حقیقتا اگر اتفاقی به جر این رخ بدهد، بعید می دانیم که دیگر حتی طرفداران اچ تی سی نیز حاضر به پرداخت و خرید این دستگاه به عنوان پرچمدار گران قیمت اچ تی سی باشند.

نظر شما چیست؟ اچ تی سی راه درستی را در پیش گرفته است؟

لینک کوتاه:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اچ تی سی کجایی؟ دقیقا کجایی؟! HTC U Ultra و نگاه سینا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..