تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رسوایی گوشت‌های فاسد برزیلی به یک رسوایی سیاسی تبدیل می‌شود

به گزارش افکارنیوز،

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد رسوایی گوشت‌های فاسد در برزیل در حال تبدیل شدن به یک رسوایی سیاسی در این کشور است؛ زیرا رشوه‌ای که در قبال صدور مجوز بهداشتی تقلبی صادر شده است صرف هزینه‌های حزب حامی رئیس جمهور فعلی این کشور شده است. 

بسیاری از کشورها واردات گوشت از برزیل را به حالت تعلیق درآوردند. رسوایی گوشت‌های فاسد در برزیل که حائز رتبه اول در صادرات گوشت گاو در جهان است و پس از چین و شیلی مقام سوم را در تولید ماکیان دارد، موجب شد هنگ‌کنگ بزرگ‌ترین خریدار گوشت از برزیل اعتماد خود را به این کشور از دست بدهد. مقامات برزیلی در تلاشند تا با افزایش کنترل بازار، به مصرف‌کنندگان اطمینان خاطر بدهند. خبرنگار فرانس 24 درباره منشأ این رسوایی که جنبه بهداشتی دارد، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به رسوایی سیاسی است، گزارش داد: «بازتاب این رسوایی در برزیل شرکت‌های فعال در بخش دام و طیور را نگران کرده است. این شرکت‌ها مظنون به تغییر ظاهر و بوی گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته با استفاده از تزریق مواد شیمیایی سرطان‌زا و محصولات ارزان‌تر هستند. خبرنگار ابن شبکه افزود: بلایرو مگی، وزیر کشاورزی برزیل از خریداران خواهش کرد گوشت‌های برزیلی را وارد کنند، اما هیچ کشوری به حرف وی گوش نکرد.  اتحادیه اروپا، چین، شیلی و هنگ کنگ تدابیری ویژه ای جهت محدود کردن واردات اندیشیدند. این امر نتایج بسیار بدی برای اقتصاد برزیل خواهد داشت؛ زیرا مدت زیادی از زمان رکود اقتصادی تاریخی این کشور نگذشته است.»

شبکه فرانس 24 در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد: ورای نتایج اقتصادی مخرب، این رسوایی ضربه سنگین دیگری به میشل تامر، رئیس جمهور فعلی این کشور، وارد خواهد کرد و به رسوایی سیاسی تبدیل خواهد شد؛ چرا که او هم اکنون نیز از محبوبیت زیادی برخوردار نیست.  

از سوی دیگر، بازرسان وزارت بهداشت برای نادیده گرفتن فروش گوشت های تاریخ مصرف گذشته، با گرفتن رشوه، مجوز بهداشتی صادر کرده‌اند و این پول صرف هزینه‌های حزب جنبش دموکرات برزیل یعنی همان حزب حامی میشل تامر شده است، به همین دلیل است که او سعی دارد این رسوایی را ناچیز جلوه دهد تا فهرست کشورهایی که در حال تحریم واردات گوشت برزیلی هستند بیش از این طولانی نشود.»

تاکنون مکزیک، هنگ‌کنگ و چین واردات گوشت از برزیل را به حالت تعلیق درآورده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رسوایی گوشت‌های فاسد برزیلی به یک رسوایی سیاسی تبدیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..