تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت نام 56 هزارو 90 داوطلب در انتخابات شوراها تا روز سوم/ داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور  در نشست خبری با اشاره به استقبال مردم برای ثبت نام در انتخابات شوراها  گفت: در سومین روز ثبت نام انتخابات شوراها و تا ساعت ۱۶:۴۰، ۱۸ هزار و ۵۲۸ نفر در کل کشور ثبت نام کرده‌اند که در مجموع  ۵۶ هزار و ۹۰ نفر در کل کشور در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به سن داوطلبان و همچنین میزان تحصیلاتشان اظهار داشت: از ۵۶ هزار و ۹۰ نفر داوطلبان حضور در انتخابات شوراها، ۵ هزار و ۲۰۳ نفر زیر ۳۰ سال و ۲۹۴ نفر نیز بالای ۷۵ سال هستند و  به لحاظ میزان تحصیلات نیز ۲۷ هزار و ۳۱۷ نفر قادر به خواندن و نوشتن، ۳۸۶ نفر تحصیلات دکترا و ۲۹۹ نفر تحصیلات در مقطع حوزه‌های علمیه دارند. مابقی نیز دارای تحصیلات فوق دیپلم، دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس هستند.

پورعلی مطلق با اشاره به میزان ثبت نام داوطلبان در شهر تهران و کل کشور گفت: در تهران تا این لحظه ۷۹۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۷۸ نفر مرد و ۱۱۷ نفر زن هستند و ۱۵ هزار و ۳۱۹ نفر برای شوراهای شهر کل کشور ثبت نام کرده‌اند که ۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر برای شوراهای روستاها ثبت نام به عمل اورده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از مجموع ۱۲۴۴ شهر در کشور، ۱۵۷۵ نفر زن و ۱۳ هزار و ۶۴۴ نفر مرد ثبت نام کرده‌اند و در کل کشور از ۵۶ هزار و ۹۰ نفر ثبت نامی تا این لحظه، ۳ هزار و ۸۰ نفر زن و ۵۳ هزار و ۱۰ نفر مرد هستند که این آمار حمایت از استقبال خوب خانم‌ها و آقایان برای ثبت نام در انتخابات را دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: بیشترین تعداد داوطلبان در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و فارس بوده است و کمترین تعداد داوطلبان نیز در سه استان قم، سمنان و خراسان جنوبی بوده و دلیل آن نیز به لحاظ کم بودن تعداد حوزه‌های انتخابی این شهرها بوده است.

ور علی مطلق همچنین با اشاره به آمار شوراهای شهر کشور گفت: از مجموع ۱۲۴۴ شورای شهر کل کشور ۱۰۵۷ شورای شهر ۵ نفره، ۱۳۷ شورای شهر ۷ نفره، ۳۲ شورای شهر ۹ نفره، ۱۰ شورای شهر ۱۱ نفره، ۳ شورای شهر ۱۳ نفره، یک شورای شهر ۱۵ نفره و یک شورای شهر ۲۱ نفره است که شورای شهر ۱۵ نفره مربوط به شهر مشهد، شورای شهر ۲۱ نفره مربوط به شهر تهران است. این آمار بر اساس آخرین سرشماری انجام شده صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ساعت ثبت نام از داوطلبان انتخابات گفت: ساعت ثبت نام ۸ تا ۱۶ استِ البته فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این اختیار را دارند که ساعت ثبت نام را تا ساعت ۲۴ تمدید کنند و البته با توجه به باقی ماندن ۴ روز تا پایان ثبت نام داوطلبان برای انتخابات پنجمین دوره شوراها،  داوطلبان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

پور علی مطلق در پایان با اشاره به گواهی عدم سوء پیشینه  گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده‌اند ستاد انتخابات کل کشور تمهیداتی را در نظر گرفته که بر اساس آن فرم‌های خوداظهاری در مراکز ثبت نام تهیه شده تا داوطلبان بتوانند از این طریق گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند. طبیعتا مراجع مربوطه نظرات خود را درباره صدور گواهی عدم سوء پیشینه به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و کار از دست داوطلبان دیگر خارج خواهد شد و همچنین از مراجع چهار گانه یعنی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و دادستانی کل کشور قدردانی میکنیم و امیدواریم تمامی ا ین اقدامات منجر به حضور باشکوه مردم در ۲۹ اردیبهشت و در پای صندوق‌های رای شود.

انتهای پیام/


انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت نام 56 هزارو 90 داوطلب در انتخابات شوراها تا روز سوم/ داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..