تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار عمان نسبت به اتخاذ مواضع ضد ایرانی در نشست سران عرب

 به نقل از رای الیوم، مسئولان بلندپایه عمانی هشدار دادند در صورتی که بیانیه پایانی

اردن موجب بروز مشکل و تنگنا شود مسقط سطح مشارکت خود در این نشست را خواهد داد.

پایگاه روزنامه رأی الیوم در این باره به نقل از منابع دیپلماتیک عمانی، نوشت که مسئولان بلندپایه این کشور با ارسال پیامی ویژه برای اردن هشدار دادند چنانچه مفاد بیانیه پایانی نشست سران عرب در امان حاوی متنی مشکل ساز باشد ضمن عذرخواهی، سطح حضور خود را در این نشست کاهش می دهند.

براساس این گزارش، تعریف مقامات عمانی از متنی که باعث بروز تنگنا و مشکل می شود مشخص نیست اما براساس اعلام منابع آگاه، به نظر می‌رسد این موضوع با مواضع افراطی عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط است.

بنا بر تفسیر ارائه شده از سوی منابع مذکور، مسقط با این کار از قبل به اردن اعلام کرده است چنانچه بیانیه پایانی نشست سران عرب در اردن حاوی متنی پیرامون اتهام زنی علیه ایران درباره حمایت از تروریسم در منطقه و یا دعوت به قطع رابطه با تهران باشد بهتر می‌داند سطح حضور خود را در آن کاهش دهد.

عمان در توضیح این موضع خود اعلام کرده است که نمی‌خواهد موجب ناراحتی و در تنگنا قرار گرفتن هیچ طرفی باشد و چنانچه برخی کشورهای برادر بر مواضع افراطی خود در قبال پرونده ایران پافشاری کنند، فقط به کاهش سطح حضور خود در نشست سران متوسل خواهد شد.

این در حالی است که عمان و کویت به طور غیرمستقیم حامی گفتگو با ایران به عنوان کشور همسایه و بر اساس منافع متقابل هستند.

در این میان، برخی منابع آگاه اعلام کردند که سفر غیر منتظره عبدالله دوم پادشاه اردن به مراکش با تاکید امان بر حضور حداکثری رهبران عرب در نشست سران ارتباط دارد، زیرا اردن خواستار مشارکت کشورهای عربی در این نشست در سطح سران و رهبران است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار عمان نسبت به اتخاذ مواضع ضد ایرانی در نشست سران عرب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..