تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از انتصاب محسنی اژه‌ای در شورای نظارت بر صداوسیما تا دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکا

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در  اردیبهشت سال  95 می‌خوانید.

*آخرین جزییات مرگ اولادی/جزییاتی از حضور مجری شبکه ماهواره‌ای در ایران/ 8 عضو موسسه حقوقی دستگیر شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در نود پنجمین نشست خبری قوه قضاییه که در 5 اردیبهشت 95 برگزار شد اخبار ذیل را رسانه‌ای کرد:

*بیش از 37 هزار هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

*شکایت 185  نفر از خانواده شهدای منا

*دستگیری اعضای یک موسسه حقوقی در تهران

* تعیین تکلیف 800 هزار از حساب‌های مردم در مؤسسه ثامن‌الحجج

*در پرونده سیگار مارلبرو 8 نفر به دادگاه رفتند

*کشف 1500 میلیارد تومان فاکتور صوری در سازمان امور مالیاتی کشور

*تشکیل 943 پرونده تخلف انتخاباتی

*دادستان تهران: مینو خالقی به دادسرا دعوت شد/ برای خوشایند اشخاص کسی را دستگیر نمی‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه 25 اردیبهشت 1395، گفت: دادستانی برای خوشایند اشخاص، گروه‌ها و یا جناح‌های سیاسی کسی را دستگیر نمی‌کند، بلکه دادسرا به وظیفه ذاتی خود عمل می‌‌کند.

دادستان عمومی تهران در این جلسه به ضرورت حمایت از حریم خصوصی اشخاص اشاره کرد و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی بدون اجازه آن‌ها را از این جهت قابل پیگرد دانست و در خصوص ادعای بازنشر شدن این تصاویر از صفحه‌ فردی ضد انقلاب، اعلام کرد که مینو خالقی برای اخذ توضیح در این زمینه دعوت شده است.

*با حکم رئیس قوه قضاییه: محسنی اژه ای نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما شد

*رئیس سازمان زندان ها: بابک زنجانی همچنان در انفرادی است/اعتبار برای تأمین بادی اسکنر به دستمان نرسید

علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها گفت: شعار ما زندان پاک حق هر زندانی است و برای تحقق این شعار از بروز تخلفات داخل زندان مانند ورود اشیا ممنوعه و مواد مخدر جلوگیری خواهیم کرد، اما متاسفانه علی‌رغم پیگیری ها انجام شده اعتبار لازم برای تهیه بادی اسکنر به دست ما نرسیده است، امیدواریم با کمک دولت و مجلس این مشکل حل شود.

*با حکم رئیس قوه قضاییه:حجت الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح شد

در تاریخ 29 اردیبهشت مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران و ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح منصوب شد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین کاظم بهرامی ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح را برعهده داشت که با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت رئیس دیوان عدالت اداری منصوب شد.

*معاون اول قوه قضاییه: کسانی در کشور وجود دارند که به دشمنان گرا می دهند/با فائزه هاشمی مطابق قانون برخورد می شود

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: در داخل کشور کسانی هستند که با آمریکا و اسرائیل همکاری می‌کنند که قصد آنها ضربه به نیروهای مسلح و سپاه پاسداران است چون به نقش آنها در ایجاد امنیت کشور واقف هستند و بیشتر تهدیدات آنها بر روی قوه قضاییه است چون می‌دانند قوه قضاییه است که دست خیانت کاران را قطع کرده و می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درحاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و  جدید سازمان قضایی نیرو های مسلح درجمع خبرنگاران در خصوص دیدار فائزه هاشمی با بهائیان، اظهار داشت: کار زشت و قبیحی بود و تا جایی که من رصد کردم بسیاری از مردم، علما، شخصیت‌ها، مراجع تقلید و حتی پدر ایشان این کار را تقبیح کرده‌اند.

وی ادامه داد: زشت تر از این کار، این بود که بعد از همه تقبیح ها و حتی بعد از سفارش پدر ایشان، وی عذرخواهی نکرده است و حقیقتا جای تاسف دارد، دستگاه قضایی هر جرمی که اتفاق بیفتد به صورت مقتضی دنبال می‌کند و در مورد این امر هم مانند سایر موارد بر اساس قانون و آنچه قانون معین کرده است رفتار می‌شود. 

*ثبت بیش از 28 هزار پرونده طلاق توافقی در تهران/ 10 هزار زن جوان تقاضای طلاق دادند

عباس پوريانی رئيس كل دادگاه های عمومی استان تهران در27 اردیبهشت 95، اعلام کرد: بیش از 28 هزار و 938 مورد طلاق توافقی در دادگستری شهر تهران ثبت شده است و 10 هزار و 432 مورد، خانم ها متقاضی جدايی و طلاق هستند.

*از راه های مختلف پرونده دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکا را پیگیری می کنیم

حجت الاسلام پور محمدی وزیر دادگستری در تاریخ 27 اردیبهشت با حضور در گفتگوی ویژه خبری در رابطه با موضوع بررسی بیانیه کارگروه دولت در خصوص دستبرد 2 میلیارد دلاری آمریکا، گفت: از راه‌های مختلف پرونده دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکا را پیگیری می‌کنیم و بهترین راه پیگیری از طریق دادگاه بین المللی لاهه است.

*آیت الله آملی لاریجانی:حامیان بهاییت که منتسب مسئولان هستند، شرم کنند/ هنجارشکنی‌ها، مجرمانه شود به شدت برخورد می‌کنیم

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه  مسئولان عالی قضایی که در تاریخ 27 اریبهشت برگزار شد، گفت: در کشوری که منتسب به امام زمان(عج) است دفاع از بهائیت هیچ معنایی ندارد؛ بهائیت مجعول و ساخته شده دست اجانب و استعمارگران است.

*دادستان تهران: ضرورت ورود ضابطان تخصصی دربرخورد با پدیده شرکت­های هرمی

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران  در نشست قضات نواحی 21 و 31 دادسرای عمومی و انقلاب تهران که برای رسیدگی به جرایم علیه اخلاق و خلاف عفت عمومی و جرایم رایانه‌ای که در 27 اردیبهشت برگزار شد،تاکید کرد: در برخورد با پدیده شرکت­های هرمی و پیشگیری از جرایم این حوزه، ورود ضابطان تخصصی به این عرصه را امری ضروری  است و اقدام مناسب وزارت اطلاعات در این خصوص بسیار راهگشا است.

*مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز: 70 درصد خانواده زندانیان از قشر ضعیف جامعه هستند

محسن نصیری مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز که در تاریخ 28 اردیبهشت برگزار شد، گفت: 70 درصد زندانیان را قشر ضعیف جامعه تشکیل می دهند و باید از تمام ظرفیت های اجتماعی و مشارکت های مردمی در جهت حمایت از زندانیان بیشتر استفاده کنیم .

*نود و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه:  اخذبیش از 5 هزار میلیارد تومان از بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه در نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب راسانه که در تاریخ 19 اردیبهشت ماه 95 براگز شد به موارد ذیل اشاره کرد:

*رهایی از قصاص 370 محکوم

*تعیین تکلیف 800هزار صاحب حساب تعاونی اعتباری ثامن

*کشف 5700 کیلو انواع مواد مخدر در اردیبهشت ماه امسال

*اخذ بیش از 5 هزار میلیارد تومان ازبدهی بابک زنجانی 

*شکایت دادستانی سیستان بلوچستان از مولاوردی

*شكايت دولت از برخی نمايندگان مجلس شورای اسلامی

* اولادی مواد و الکل مصرف کرده بود

*ارسال نظریه مددکاری قاتل ستایش به دادستانی/ عوامل محیطی دلیل ارتکاب قتل 

ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب ورامین روز19 اردیبهشت95 در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زمان ارسال پرونده قاتل ستایش به دادگاه گفت: نظریه مددکاری متهم در خصوص پیشینه رفتاری و رفتارشناسی وی و خانواده‌اش از کودکی تا نوجوانی است و علل و انگیزه‌هایی که باعث شده متهم دست به قتل بزند را مورد بررسی قرار می‌دهد و تأثیر مستقیمی در رسیدگی قضایی پرونده ندارد،از نظر مددکار پرونده متهم در سلامت کامل روانی به سر می‌برد و عوامل محیطی و تأثیر شبکه‌های مجازی ناسالم عامل اصلی است که متهم را به سوی انجام قتل سوق داده است.

*ارسال نظریه ناجا در مورد آلت قتاله قاتل ستایش

مرادطلب گفت: بالاخره اداره تشخیص هویت ناجا نظر خود را در خصوص آلت قتاله که یک قبضه چاقو بوده، صادر و ارسال کرده است.

*دادستان ورامین :کیفر خواست قاتل ستایش صادر شد

در روز 23 اردیبهشت 95 دادستان ورامین  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از صدور کیفر خواست برای پرونده قتا ستایش قریشی خبر داد.

*پرونده قاتل ستایش به دادگاه ارسال شد

در روز 25 اردیبهشت پرونده قتل ستایش قریشی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

*ارسال پرونده مطهری به دادسرای نیروهای مسلح استان فارس

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در روز 20 اردیبهشت 95، گفت: پرونده آمران حمله به علی مطهری به دادسرای نیروهای مسلح ارسال شده است.

*سراج: وقتی یک مقام فاسد تابعیت کشور دیگری می‌شود، مثلت تکرار فساد فعال است

رئیس سازمان بازرسی كل كشور در نهمین اجلاس سالیانه و مجمع عمومی مبارزه با فساد در چین با تاكید بر جلوگیری از تابعیت مضاعف مفسدان اقتصادی فراری توسط كشورهای مختلف، از آن به عنوان یك تدبیر موثر و روشی كارآمد در مقابله فراملی با پدیده فساد نام برد.

*رئیس قوه قضاییه: حقوق بشر ابراز غربی‌ها برای مقابله با ایران شده است/ اسرائیل پشتوانه مالی آمریکاست

رئیس قوه قضاییه در هفتمین کنفرانس دوسالانه اتحادیه بین المللی هم صدایی با اقصی که در 26 اردیبهشت 95 برگزار شد،گفت: حکام آمریکا به پشتوانه کمپانی‌های اسرائیل از لحاظ مالی تغذیه می‌شوند و نمی‌گذارند حقوق بشر در کشوری پا بگیرد.

*دولت‌آبادی: 6 هزار زندانی خارجی در کشور داریم

دادستان تهران  در روز دوشنبه 27 اردیبهشت در نشست هم اندیشی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با موضوع نقش دادسرا در حفظ حقوق متهمان و حقوق شهروندی گفت: ما در ایران حدود 6 هزار زندانی خارجی داریم که بیش از نیمی افغانی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای مبادله آن استفاده کرد.

*سردار اشتری: آمادگی دستگیری خاوری را داریم

سردار حسین اشتری صبح امروز در مراسم معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل که در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار شد، گفت: در مورد استرداد مجرمان پلیس بین‌الملل با توجه به حکمی که توسط دادگستری صادر می‌شود پیگیر بازداشت مجرمان است که در مورد خاوری هم اقدامات اولیه انجام شده و در صورت همکاری دولت مربوطه ما آمادگی دستگیری و تحویل وی را به دستگاه‌های قضایی کشور داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از انتصاب محسنی اژه‌ای در شورای نظارت بر صداوسیما تا دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..