تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از وقوع حوادث برای کودکان در سفرهای نوروزی

ساعت: 17:47 منتشر شده در مورخ: 1396/01/02 شناسه خبر: 1068841

کارشناس کودکان مرکز بهداشت بجنورد گفت: یکی از مشکلات والدین در حین سفر چگونگی مراقبت از نوزاد در سفرهای گوناگون اعم از سفر با هواپیما یا اتومبیل و سایر وسایل نقلیه است. مسافرت با نوزاد چه در مدت زمان کوتاه یا طولانی مدت نیاز به تمهیدات خاصی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده،  زیبا محمدی، کارشناس کودکان در مرکز بهداشت بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اگر قصد سفر با خودروی شخصی خود را دارید و کودک یا نوزادتان را نیز همراه می‌برید، باید قبل از سفر به مواردی دقت کنید.

وی ادامه داد:  همان‌طور که می‌دانید، کمربند ایمنی برای بچه‌هایی که به قدر کافی بزرگ شده باشند استفاده می‌شود، طوری که کمربند به صورت محکم روی پای آنها قرار گیرد و کمربند شانه‌ای از روی شانه‌ها و سینه عبور کند.

محمدی بیان کرد: نگه داشتن کودک در بغل تان در صندلی جلوی ماشین برای کودک یا نوزاد کاری ایمن نیست، برای حفظ ایمنی کودک تان، او را در صندلی مخصوص کودک بگذارید و همه کمربندهایش را محکم ببندید.

این کارشناس کودک گفت: بهتر است همه ی والدین و مراقبان کودک دوره های آموزشی کمک های اولیه را بگذرانند با این کار در بحران می توانند جان کودکان را نجات دهند.

محمدی اضافه کرد: ممکن است در سفر داروهایی از جمله مسکن و آرام بخش به همراه داشته باشید بهتر است این داروها را جایی قرار دهید که در معرض دید کودک نباشد زیرا قرص های رنگی و درخشان و قرص هایی که در بسته بندی شفاف قرار دارند، برای کودکان وسوسه انگیز هستند و باید دور از دسترس کودکان نگه داری شوند.

وی عنوان داشت: هنگام دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و لباس شبرنگ استفاده شود، می توان از شبرنگ های چسبی در قسمت جلو، عقب و کناره های دوچرخه استفاده نمود.

محمدی در انتها خاطر نشان کرد: با رعایت نکات ایمنی در هنگام سفر می توانید سفر خوبی را در کنار خانواده هایتان داشته باشید.

 

انتهای خبر/ ر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از وقوع حوادث برای کودکان در سفرهای نوروزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..